فارس من، مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه ها راه اندازی می شود

به گزارش بارازعلی، مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: پیگیر راه اندازی مراکز راهنمایی شغلی و کاریابی تخصصی ویژه فارغ التحصیلان در دانشگاه ها هستیم که به دانشجویان در راهنمایی شغلی، راهنمایی و کاریابی، کمک کند.

فارس من، مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه ها راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، کاربران فارس من با ثبت سوژ ه ای در سامانه فارس من پیشنهاد کرده اند که درخواست نیرو صنایع و کارخانجات از دانشگاه ها صورت بگیرد.

خبرنگار این پیشنهاد را با مدیر مربوطه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرده است.

محمد سعید سیف مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران در پاسخ به این مطالبه، گفت: پیشنهادی را نزدیک به این موضوع در دستور کار داریم که دانشگاه ها آن را اجرایی کرد ه اند.

وی درباره این پیشنهاد، توضیح داد: مرکز راهنمایی شغلی و کاریابی تخصصی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی باید خدمات متفاوتی را ارائه دهند که این مراکز متفاوت می توانند در دانشگاه شکل بگیرند؛ این مراکز می توانند با فارغ التحصیلان، صنعت و جامعه ارتباط داشته باشد و با شناسایی فرصت های شغلی، دانشجویان را راهنمایی کنند.

به گفته وی، این کار می تواند در افزایش اشتغال فارغ التحصیلان موثر باشد.

سیف اضافه نمود: این امر، موضوعی است که در حال پیگیری آن هستیم و هم اکنون هم این مراکز در برخی دانشگاه ها راه اندازی شده اند، در حال برخی دانشگاه ها مراکز و دفاتری دارند که در راهنمایی شغلی دانشجویان، راهنمایی و کاریابی آنان کمک می کنند و این خدمات را ارائه می کنند و خوب است که دانشگاه های بزرگ و دانشگاه هایی که فارغ التحصیلان زیاد دارند هم این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 697

به "فارس من، مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه ها راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه ها راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید