فروغی: تعویق المپیک هم فرصت است هم تهدید، تمرین خشک در خانه می تواند باعث تکرار اشتباه گردد

به گزارش بارازعلی، تیرانداز المپیکی می گوید تمرین بدون حضور مربی می تواند منجر به بروز اشتباه از سوی ورزشکار گردد.

فروغی: تعویق المپیک هم فرصت است هم تهدید، تمرین خشک در خانه می تواند باعث تکرار اشتباه گردد

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

جواد فروغی در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد شرایط تمرینی در خانه به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تمرینات خود را در خانه پیگیری می کنیم. تمریناتمان به صورت خشک است و نتایج آن را به مربی اعلام می کنیم. اگر احتیاج به بازخورد باشد مربی به ما اعلام خواهد نمود.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی این نوع تمرینات ادامه خواهد داشت، گفت: این تمرینات در خانه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. هنوز فدراسیون چیزی به ما اعلام ننموده و همین تمرینات را باید ادامه دهیم. احتمالا بعد از 20 فروردین که ستاد بحران کرونا شرایط را اعلام کند در تصمیمات فدراسیون نیز تغییر ایجاد گردد. باید دید سیاست کشور چه خواهد شد.

وی در مورد تمرینات خشک در خانه گفت: تمرینات خشک می واند خوب یا بد باشد. تمرین خشک که مربی بالای سر ورزشکار حضور ندارد می تواند منجر به تمرین اشتباه گردد. در بعضی مواقع ورزشکار یک اشتباه ریز دارد که متوجه آن نیست. همان اشتباه را در تمرین خشک تکرار می نماید و ممکن است این اشتباه جا بیفتد و برای ورزشکار آثار بد داشته باشد.

وی اضافه کرد: از طرفی هم می تواند تمرین خشک موثر باشد، چون ورزشکار نمره را نمی بیند باعث تمرکز بیشتر روی اجرا می گردد. اگر اشتباه و ایرادی در تکنیک وجود نداشته باشد تمرین خشک می تواند خیلی موثرتر از تمرین با شلیک باشد.

فروغی در پاسخ به این سوال که تعویق یکساله المپیک چه اثری روی عملکرد ورزشکاران خواهد داشت، گفت: من این اتفاق را تیغ دو لبه می بینم که هم فرصت و هم تهدید است. ما خودمان را برای تابستان آماده نموده بودیم، اما اکنون تعویق یکساله می تواند باعث کاهش انگیزه مان گردد. هر چه ورزشکار به مسابقه نزدیک می گردد انگیزه اش بالاتر می رود و این تعویق به صورت غیر مستقیم می تواند در کاهش انگیزه موثر باشد. از طرفی کسی که برنامه ریزی و انسجام خوبی در تمرینات دارد می تواند این تعویق برایش موثر باشد و استفاده خوبی از آن ببرد.

وی در پاسخ به این سوال که در تمرینات عادی روزی چند فشنگ استفاده می گردد، گفت: حدودا روزی 50 تا 70 فشنگ استفاده می کنیم. ما در تمرینات عادی، هم تمرین استقامتی، تمرین روی دیوار سفید و تمرین روی سیبل داریم که همه خشک هستند. در کنار آن ها تمرینات هدفمند و با شلیک هم داریم که در یک روز (حدود 4 ساعت) بین 50 تا 70 شلیک داریم. البته ریز برنامه ها فرق دارد و ممکن است یک روز 30، 40، 50 شلیک داشته باشیم و برنامه متفاوت است.

فروغی در خاتمه گفت: آرزو می کنم بحران کرونا زودتر تمام گردد و مردم بتوانند با سلامتی از این سختی عبور نمایند. همچنین می خواهم از همسرم که در این روزها با وجود سه فرزند شرایط خوبی را برای من و تمریناتم فراهم می نماید تشکر کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 995

به "فروغی: تعویق المپیک هم فرصت است هم تهدید، تمرین خشک در خانه می تواند باعث تکرار اشتباه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروغی: تعویق المپیک هم فرصت است هم تهدید، تمرین خشک در خانه می تواند باعث تکرار اشتباه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید