لاوروف: اقدامات غیردوستانه اروپا را بی پاسخ نمی گذاریم

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید دولت مسکو اقدامات غیردوستانه ای که اخیراً در بروکسل تدارک دیده می گردد؛ بی پاسخ نخواهد گذاشت.

لاوروف: اقدامات غیردوستانه اروپا را بی پاسخ نمی گذاریم

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

وی در ادامه اضافه نمود: امیدواریم که در نهایت عقل سلیم حاکم گردد و به مدل جدیدی از توازن در رابطه که مبتنی بر اصول قانون بین الملل باشد؛ دست پیدا کنیم. روسیه آماده همکاری برابر و عادلانه است. اما این به آن معنا نخواهد بود که اقدامات غیردوستانه اخیر، کوشش برای مخاطب قرار دادنمان از موضع قدرت و دخالت در امور داخلی روسیه را نادیده می گیریم. آنها بدون پنهانکاری در تدارک این اقدامات هستند و پاسخ مقتضی هم دریافت خواهند کرد.

این روزها اتحادیه اروپا و روسیه در جنگ دیپلماتیک تمام عیاری به سر می برند. تنش در رابطه بروکسل-مسکو از ماجرای رسیدگی به اتهامات آلکسی ناوالنی از منتقدان رئیس جمهور روسیه شروع شد که طی آن سفارت خانه های کشورهای غربی به طور علنی، مردم روسیه را به انجام تظاهرات ضددولتی ترغیب می کردند.

در ادامه این تنش ها، دولت پراگ به بهانه دست داشتن ماموران اطلاعاتی روسیه در حادثه انفجاری که چند سال پیش در جمهوری چک روی داد، چند دیپلمات روس را اخراج کرد که این اقدام واکنش متقابل مسکو را در پی داشت.

تنش در رابطه پراگ-مسکو نیز به نوبه خود به اخراج دومینو وار دیپلمات های روس از کشورهای اروپایی و پاسخ متقابل روسیه منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1895

به "لاوروف: اقدامات غیردوستانه اروپا را بی پاسخ نمی گذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: اقدامات غیردوستانه اروپا را بی پاسخ نمی گذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید