لزوم پیشبرد فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم

به گزارش بارازعلی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بر پیشبرد فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم تأکید کرد.

لزوم پیشبرد فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از همدان، سردار مهدی ظفری در مراسم تجدید بیعت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با مقام شهدای دفاع مقدس با تأکید بر پیشبرد فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم اظهار کرد: شرط توفیق در فعالیت های جهادی و حفظ دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت، بهره گیری از قالب های ساختاری منسجم است.

وی اضافه نمود: دانشگاه عرصه مناسبی است که فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای دفاع مقدس و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی به وسیله فعالیت های ساختاری در میان اقشار مختلف مردم و در جامعه معرفی و نهادینه گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: نقش مهم استادان و دانشگاهیان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قطعی و بدیهی است و همکاری و همفکری میان دانشگاهیان و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی با سایر حوزه های پیشرو در حفظ و ترویج آثار و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثمرات و برکات فروانی دارد.

ظفری با بیان مدیریت امام خمینی(ره) در عرصه ها و وقایع مختلف انقلاب اسلامی مطرح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تکیه بر خداوند میدان انقلاب و عرصه های دفاع مقدس را راهنمایی می کرد به نحوی که معادلات جهانی شرق و غرب بر اثر مدیریت الهی ایشان بی وجهه و فاقد نتیجه شد.

حضرت امام(ره) تصورات نظام سلطه را نامعتبر ساخت

وی تشریح کرد: در شروع جنگ تحمیلی شوروی و آمریکا به دلیل منافع راهبری سعی داشتند از راه دوستی و حفظ توازن قدرت در منطقه با انقلاب اسلامی ایران همراهی نشان دهند؛ اما شعار نه شرقی و نه غربی حضرت امام(ره) تصورات نظام سلطه را نامعتبر ساخت و این گونه بود که این قدرت ها مستقیماً به سراغ صدام رفتند.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی در کشاکش جنگ سرد به وجود آمد، ادامه داد: با خاتمه دو جنگ جهانی اول و دوم، دو ابرقدرت آمریکا و شوروی جنگ سرد را که جنگ تفکر و اندیشه بود به راه انداختند.

ظفری اضافه نمود: جنگ سرد یک قرارداد است که مشخص می نماید غرب و شرق چگونه حاکم بر جهان شوند بدون آنکه حتی یک تیر اسلحه نیز به سوی یکدیگر شلیک نمایند و در همین ایام بود که انقلاب اسلامی ایران با وقوع خود، معادلات نظام حاکم بر جهان را برهم زد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان شرح داد: شرق و غرب که شناخت دقیق و درک عمیقی از ریشه های فکری امام و انقلاب اسلامی نداشتند با تحمیل هشت سال جنگ بر نظام و انقلاب نوپای ایران اسلامی و به یاری مهره ای چون صدام، اصل و ارزش های نظام را هدف قرار دادند که با دفاع جانانه و مقتدرانه جوانان این مرزوبوم در پیشبرد اهداف خود ناکام ماندند.

دانشگاهیان باید با هر سلاحی از ارزش های انقلاب محافظت نمایند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز برکات انقلاب اسلامی را امنیت و عزت امروز کشور را مرهون و مدیون خون شهدا دانست و گفت: صدها هزار شهید، مجروح، جانباز و آزاده همه داشته های خود را تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام کردند تا حافظ امنیت امروز ما در جهانیی باشند که با قانون جنگل به پیش می رود.

مرتضی قائمی ابراز امیدواری کرد عملکرد مسئولان به گونه ای باشد که در پیشگاه شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس شرمندگی حاصل نگردد و نظام اسلامی مقتدرانه در جهت آرمان های اصیل امام(ره) و انقلاب پیش بروند.

وی اعلام نمود: امروز بر دانشگاهیان و آحاد ملت فرض است که با هر سلاحی اعم از علمی، پژوهشی، فرهنگی و نظامی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، ارزش های انقلاب را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم از خانواده معظم شهید دانشگر مقدم و شهید وحدتی آراسته تجلیل و قدردانی شد و خاتمه بخش این مراسم معنوی، ذکر زیارت غبارروبی مزار مطهر پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی همدان بود.

4121/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1430

به "لزوم پیشبرد فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم پیشبرد فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید