محدودیت شدید هوایی و زمینی عربستان برای همسایگان

به گزارش بارازعلی، عربستان سعودی در راستای طرح مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورود شهروندان سه کشور همسایه خود را به شدت محدود کرد.

محدودیت شدید هوایی و زمینی عربستان برای همسایگان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان واس، عربستان سعودی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود شهروندان همسایگان خود را به حداقل ممکن رساند.

دولت عربستان سعودی در راستای کاهش محدودیت هوایی تردد اتباع سه کشور بحرین، امارات و کویت، تنها سه فرودگاه را در اختیار آنها قرار داد و گفت که فرود هواپیماهای سه کشور همسایه عربستان فقط در این سه فرودگاه امکانپذیر است.

مسئولان سعودی همچنین دسترسی زمینی این سه کشور همسایه خود را محدود و گفتند که عبور و مرور آنها از گذرگاه های مرزی باید تنها از طریق کامیون ها صورت بگیرد.

وزارت ورزش عربستان نیز در راستای مقابله با کرونا، حضور سعودی ها در ورزشگاه ها در همه بازی ها و رقابت ها را از امروز شنبه به حالت تعلیق درآورده است.

عربستان سعودی اخیرا محدودیت های جدیدی را نیز برای ورود اتباع داخلی و خارجی به مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعمال کرده است.

عربستان همچنین حج عمره را برای شهروندان و اتباع دیگر کشورها که مقیم این کشور هستند، تعلیق کرد و به آنها اجازه ورود به مسجدالحرام و صحن های اطراف آن را نخواهد داد.

مسئولان سعودی صحن طواف حول کعبه و سعی صفا و مروه در طول دوران تعلیق عمره را بستند و تاکید کردند که نماز جماعت باید فقط داخل مسجدالحرام برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1060

به "محدودیت شدید هوایی و زمینی عربستان برای همسایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت شدید هوایی و زمینی عربستان برای همسایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید