مخالفت در آمریکا با انتشار علنی گزارش مولر درباره ترامپ

به گزارش بارازعلی، قانونگذاران جمهوری خواه آمریکایی جلو کوشش دموکرات ها برای انتشار علنی گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه را گرفتند.

مخالفت در آمریکا با انتشار علنی گزارش مولر درباره ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا عصر دوشنبه (بامداد سه شنبه به وقت تهران) جلوی کوشش ها برای انتشار علنی گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را گرفت.

طبق گزارش هیل، پیش از این چارلز شومر، نماینده دموکرات نیویورک خواهان رأی مثبت به این قطعنامه غیرالزام آور شده بود.

شومر در یک سخنرانی در صحن علنی کنگره گفت: خواه شما هوادار ترامپ باشید و خواه خیر، هیچ دلیل مناسبی وجود ندارد که این گزارش علنی نشود. این یک درخواست ساده برای شفافیت است نه چیزی بیش و نه چیزی کمتر.

مک کانل با این استدلال که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، در حال حاضر مشغول همکاری با مولر برای معین بخش های قابل انتشار و غیرقابل انتشار گزارش مورد نظر هستند با طرح مذکور مخالفت کرد.

طبق قوانین مجلس سنا هر سناتوری می تواند اقدام به کوشش برای تصویب رساندن یک طرح یا قطعنامه کند. در مقابل، هر سناتوری هم می تواند جلوی چنین کوششی را بگیرد و آن را متوقف کند.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا یکشنبه اظهار داشت خلاصه ای از گزارش مولر را به کنگره تحویل داده است. او گفت این گزارش، به این نتیجه نرسیده که ترامپ مرتکب جرم شده ولی او را کاملاً تبرئه نمی کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 274

به "مخالفت در آمریکا با انتشار علنی گزارش مولر درباره ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت در آمریکا با انتشار علنی گزارش مولر درباره ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید