مذاکره ویژه روحانی با رئیس جمهور چین برای برطرف توقف فاینانس

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از مذاکره ویژه حسن روحانی با رئیس جمهور چین در سفر به شانگهای برای حل مشکل توقف فاینانس چین اطلاع داد.

مذاکره ویژه روحانی با رئیس جمهور چین برای برطرف توقف فاینانس

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه مشکل توقف فاینانس چین چه وقت حل می گردد، گفت: برای حل مشکل توقف فاینانس چین احتیاج به یک مفاهمه جدید داریم که در حال مذاکره و حل مشکل هستیم.

وی گفت: مشکل فاینانس چین در جریان اجلاس شانگهای هم آنالیز خواهد شد و قرار است رؤسای جمهور ایران و چین راه های حل این مشکل را آنالیز نمایند.

وی درباره موضوع قرارداد نفتی امروز ایران و روسیه هم گفت: فردا جزئیات بیشتری از این تفاهم نامه را اعلام می کنم.

نوبخت در حاشیه نشست توجیهی نحوه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی و تعاونی با اشاره به اینکه برای استفاده از همکاری بخش خصوصی با دولت باید قوانین و مقررات به نحو مناسبی مورد توجه مسئولین قرار گیرد، گفت: در همین جهت دولت هم باید همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشد و با بستر ها را برای تعاملات بیشتر با فعالان بخش خصوص فراهم کند.

70 درصد بودجه عمرانی تاکنون محقق شد

وی با بیان این که 70 درصد منابع پیش بینی شده قانون بودجه در طرح های عمرانی محقق شده است، اضافه نمود: امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و تعاونی بتوانیم هرچه زودتر پروژه ها و طرح های عمرانی نیمه تمام را تکمیل کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تأکید براینکه خروج از شرایط تحریم و رکود استفاده از تمام امکانات بخش های کشور به ویژه بخش خصوصی را می طلبد، توضیح داد: دولت به تنهایی قادر به تحقق اهداف خود نیست و باید بخش های مختلف کشور با او همراه شوند.

وی دررابطه با واگذاری هایی که به صورت رد دیون اجرا شده است نیز گفت: بعضی از این واگذاری ها که به صورت رد دیون اجرا شده منطقی نبوده است اما این امر باعث نمی گردد تا ما آنها را بازپسگیری نموده و دوباره واگذار کنیم چرا که این امر با قانون خصوصی سازی ضدیت دارد.

نوبخت افزود: دولت درصدد است با رویکرد جدیدی واگذاری ها را انجام دهد تا رد دیون ها اشکالاتی را برای بخش های مختلف ایجاد نکند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 625

به "مذاکره ویژه روحانی با رئیس جمهور چین برای برطرف توقف فاینانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره ویژه روحانی با رئیس جمهور چین برای برطرف توقف فاینانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید