مراحل پایانی گزارش قرارداد ویلموتس در سازمان بازرسی، جای دفاع نیست

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، مسعود طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور درباره محکومیت بیش از 6 میلیون یورویی ایران در ماجرای شکایت مارک ویلموتس گفت: هیچ ایرانی از باخت در چنین پرونده ای در جامعه بین الملل شاد نیست. به نظرم نباید در این شرایط همه چیز را متوجه فدراسیون فوتبال کرد بلکه تمام مسئولان ورزش باید برای احقاق حق کوشش نمایند. قوه قضائیه و بازرسی به این موضوع ورود نموده و تیمی از بازرسان موضوع را آنالیز کردند. این گزارش مراحل نهایی را طی می نماید تا به مراجع ذی ربط ارسال گردد. ایرادهایی در قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس وجود دارد که جای دفاع ندارد.

مراحل پایانی گزارش قرارداد ویلموتس در سازمان بازرسی، جای دفاع نیست

وی با اشاره جزئیات پرداختی به سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: از 22 می 2019 میلادی تا خاتمه جام جهانی قطر قراردادی با این سرمربی به امضا رسیده است که در مجموع 7 میلیون و 875 هزار یورو و مبلغ قرارداد دستیارانش هم سالی 150 هزار یورو است. مجموع پرداختی به ویلموتس و دستیارانش برای 63 روز حضور در ایران دو میلیون و 278 هزار و 715 یورو، 11 هزار دلار و 63 دلار و بالغ بر هفت میلیارد ریال اعتبار داخلی است.

طاهری در ادامه توضیحات مربوط به پرداختی های فدراسیون به ویلموتس توضیح داد: برای همین مدت، 605 هزار یورو مازاد پرداختی داشتیم که این در واقع بر گرفته از عدم حضور آقایان در این اتفاق بوده است. اسناد اقتصادی فدراسیون فوتبال نشان می دهد نزدیک به 88 هزار میلیارد تومان بدهی اقتصادیاتی دارد، باز هم 7 میلیارد تومان اقتصادیات قرارداد ویلموتس را بر عهده گرفته است.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور گفت: قرارداد ویلموتس ایرادهای زیادی دارد. حتی روال اساسنامه ای در این قرارداد طی نشده است. کمیته فنی باید گزینه ها را آنالیز می نموده و سپس به هیأت رئیسه می داده اما انجام نشده است. رئیس وقت فراسیون قرارداد را می بندد و پس از هشت روز به تصویب هیأت رئیسه می رسد. ممکن است رئیس وقت فدراسیون بگوید شفاهی با اعضای هیئت رئیسه صحبت نموده اما اسناد چیزی را نشان می دهد که به آن اشاره کردم. ویلموتس در دو تیم ساحل عاج و بلژیک کار نموده و در هر دو اخراج شده و دو سال بیکار بوده است. زمانی که برای عقد قرارداد سراغ ویلموتس می رویم او بیکار بوده است.

وی درباره دست های پشت پرده در این قرارداد تاکید نمود: آنچه مسلم است الزامات حقوقی اصلاً رعایت نشده است. محل تأمین منابع مربوط به این قرارداد به هیچ وجه مشخص نیست. ما می دانستیم تحریم هستیم. در دوره ای که هفت سال به هیچکس نباختیم هم می دانستیم پول نداریم و پرداختی های خود در طی هشت سال قرارداد با آقای کی روش را به وسیله فیفا دادیم. در قرارداد با ویلموتس موارد نامتعارفی هم داشته است. مثلاً برای هر برد 6 هزار یورو و هر مساوی 3 هزار یورو برای ویلموتس در نظر گرفته شده بود. ما امروز در شرایطی هستیم که منابع ارزی محدود است و می طلبد که حساسیت بیشتری داشته باشیم.

طاهری راجع به چگونگی برخورد با متخلفان تاکید نمود: سازمان بازرسی بعد از تشکیل پرونده در مراحل نهایی تحقیقات است و سپس این پرونده به دادسراها می رود و به تناسب تخلف، موضوع رسیدگی می گردد.

بازرس کل امور ورزش و جوانان درباره دفاعیات تیم حقوقی فدراسیون فوتبال که شامل دو وکیل جوان و لودویک دلچات از کشور سوئیس بوده است یادآور شد: در مورد تیمی که وکالت را قبول کردند همه ما این موضوع را می دانیم که واقعاً وقت آزمون و خطا نیست. آقایان اشاره می کردند وقت کم بوده است که برای چهار روز باید 300 صفحه خوانده گردد. برداشت این است که اصلاً آنها احاطه ای روی آن داشته باشند که آن را هم نداشتند. این موضوع، ملی است و ورزش را دچار بحران ناخودآگاه نموده است.

طاهری گفت: طبق بند یک از ماده پنج قرارداد به صراحت به ویلموتس اختیار داده که با وکلای خود که از منتسبین بسیار نزدیک او هستند بتواند چنین رأیی را در دادگاه بدوی بگیرد. رئیس وقت فدراسیون می گوید وکیلی که من استخدام کردم حذف شده و تیم دیگری آمده که به پرونده اشرافیت ندارد. کسانی که الان مسئول فدراسیون هستند آن موقع جزو هیئت رئیسه بودند. آنها را احضار کردیم و سوالاتی پرسیدیم که طی روال سازمانی است و مراحل خاتمهی خودش را سپری می نماید.

بازرس امور وزارت ورزش درباره سایر قراردادهایی که با خارجی ها در فوتبال ایران بسته می گردد خاطرنشان کرد: قراردادهای بدی بسته شده که در انتظر بعضی افراد نظیر آنچه بین استقلال و شفر سرمربی سابق این تیم بوده است نیز رقم خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1410

به "مراحل پایانی گزارش قرارداد ویلموتس در سازمان بازرسی، جای دفاع نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل پایانی گزارش قرارداد ویلموتس در سازمان بازرسی، جای دفاع نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید