مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

به گزارش بارازعلی، ساختار اصلی نمای کرتین وال آلومینیومی، یا در واقع همان پروفیل های آلومینیومی که شیشه بر روی آنها سوار می شوند؛ (لامل) نامیده می شوند.

مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

اجرای نمای کرتین وال وابسته به دو عامل استحکام و خطوط نمایان نما می باشد. نمای شیشه ای کرتین وال به روش اجرا می شود.

این روش جزء روش های اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. اجرای این روش با توجه به نوع اتصال شیشه و اندازه تحمل بار برای ساختمان های با تعداد طبقات بالا توصیه نمی شود.

سیستم کرتین وال به صورت کلی از دو بخش سازه نگه دارنده (لامل) و مصالح پرکننده (شیشه) تشکیل می شود. با توجه به نمای کرتین وال سازه ای باربر نیست، امروزه سازه نگه دارنده آن را با مصالح سبک می سازند. از مصالح سبکی مثل پروفیل های اکسترود شده آلومینیومی برای سازه نگه دارنده کرتین وال استفاده می شود. در این سیستم در بیشتر موقع از شیشه به نام مصالح پرکننده استفاده می شود. استفاده از چند لایه شیشه در این سیستم باعث ایجاد لایه هوا در پوسته ساختمان و عایق شدن ساختمان می شود.

نمای کرتین وال در فضای کاری گسترده تری مورد ارزیابی قرار گرفته است و امروزه از دسته بهترین نمای بیرونی محسوب می شود. کرتین وال دیواری است که به غیر از بار وزن خود، هیچ گونه باری را تحمل نمی نماید و هیچ نقش سازه ای ندارد. فقط نقش جدا کردن قسمت بیرونی و داخلی ساختمان را بر عهده دارد.

منبع مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2047

به "مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید