مقایسه بوریس جانسون با هیتلر از سوی رییس انجمن مسلمانان حزب محافظه کار انگلیس

به گزارش بارازعلی، رییس انجمن مسلمانان حزب محافظه کار انگلیس، بوریس جانسون را با هیتلر مقایسه کرد.

مقایسه بوریس جانسون با هیتلر از سوی رییس انجمن مسلمانان حزب محافظه کار انگلیس

به گزارش خبرنگاران، محمد امین، رییس انجمن مسلمانان حزب محافظه کار انگلیس اظهار کرد، اگر بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس به عنوان رهبر حزب محافظه کار انتخاب شود، پس از سال ها عضویت در این حزب از آن خارج خواهد شد.

امین به رادیو بی بی سی گفت: من برای عضویت در حزبی که او را به عنوان رهبر انتخاب کند، آمادگی ندارم و بعد از 36 سال از عضویت در آن استعفا خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن، او در پاسخ به سوالی درباره محبوبیت جانسون گفت: آدم های افتضاح زیادی (در تاریخ) وجود دارند که محبوب بوده اند. محبوبیت محک آن ها نیست. محک واقعی این است که آیا این فرد به اندازه کافی برای نخست وزیر بودن اخلاق مدار است یا خیر و من فکر می کنم او در این آزمون قبول نمی شود.

وی افزود: بسیاری از آلمانی ها فکر می کردند که هیتلر فرد مناسبی برای آن ها است.

او شوکه کننده بودن این مقایسه را تایید کرد و گفت: نمی گویم بوریس جانسون می خواهد مردم را به اتاق گاز بفرستد. مسلماً این کار را نمی کند. او یک آدم لوده است اما از نظر من درباره حقیقت دغدغه کافی ندارد و من را راضی نمی کند که عضوی از حزبی باشم که او رهبری می کند.

امین ادامه داد: انتظار نداریم سیاستمداران و نخست وزیرانمان قدیس باشند اما قطعاً خواستار میزان حداقلی از اخلاقیات هستیم و در میان تمامی نامزدهای رهبری حزب محافظه کار، بوریس جانسون تنها کسی است که به باور من در این آزمون رد می شود.

این مقام مسلمان انگلیسی با اشاره به ستونی که بوریس جانسون اوت سال گذشته میلادی نوشته بود و در آن زنی که روبنده دارد را با صندوق پست و دزد بانک مقایسه کرده بود، اظهار کرد که این مطلب برخی زنان مسلمان را در خطر قرار داده است.

امین توضیح داد: او دقیقاً می داند چنین مطلبی چه تاثیراتی خواهد داشت. این کار می تواند زنان مسلمانانی را که نقاب و روبنده می پوشند، در خیابان ها تحت سوء استفاده لفظی قرار دهد و در برخی موارد ثبت شده شاهد حمله فیزیکی به آنان از سوی افرادی بوده ایم که می خواستند روبنده آنان را بردارند. او انتخاب کرد که زنان مسلمانی را که نقاب و روبنده دارند، برای اهداف شخصی خود مسخره کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 335

به "مقایسه بوریس جانسون با هیتلر از سوی رییس انجمن مسلمانان حزب محافظه کار انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بوریس جانسون با هیتلر از سوی رییس انجمن مسلمانان حزب محافظه کار انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید