موقعیت علمی انگلیس پس از برگزیت به خطر می افتد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس اعلام نمود میخواهد انگلیس را به یک ابرقدرت علمی در دنیا تبدیل کند و محدودیت های مربوط به ویزای دانشمندان برتر را رفع می نماید.

موقعیت علمی انگلیس پس از برگزیت به خطر می افتد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

او در هنگام بازدید از مرکز علمی کولهام در انگلیس اظهار داشت فرایندی سریع برای دریافت ویزای دانشمندان خارجی در انگلیس ایجاد می گردد تا با تغییر قوانین مهاجرتی پس از برگزیت، بخش علمی این کشور رشد کند.

جانسون در این باره گفت: می خواهم سیستم مهاجرتی کشور به گونه ای باشد که بهترین دانشمندان دنیا را به خود جذب کند.

درهمین راستا نخست وزیر جدید انگلیس دستور داده تا با همکاری جامعه علمی یک فرایند جدید اعطای ویزا به دانشمندان ابداع گردد. این فرایند احتمالا در امسال ارائه می گردد.

سر اندره گیم برنده جایزه نوبل و کاشف گرافن و دیگر دانشمندان برتر انگلیس در واکنش به این سخنان اعلام نموده اند خروج این کشور از اتحادیه اروپا به موقعیت آن به عنوان یکی از مراکز علمی دنیا آسیب می زند.

او هشدار داد برگزیت وضعیت این بخش را بدتر می نماید. گیم در این باره به تایمز گفت: ممکن است دولت سعی کند موانع ورود دانشمندان به انگلیس را بکاهد اما نمی تواند جنجالی که در نتیجه برگزیت ایجاد می نماید را رفع کند. دانشمندان احمق نیستند. آنها می دانند این جنجال غیرقابل اجتناب است.

او در سال 2010 میلادی به همراه کنستانتین نووسلوف برنده جایزه نوبل شد. او در این مصاحبه اظهار داشت نووسلوف از هم اکنون انگلیس را ترک نموده و در سنگاپور زندگی می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 395

به "موقعیت علمی انگلیس پس از برگزیت به خطر می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موقعیت علمی انگلیس پس از برگزیت به خطر می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید