نخستین مناظره ترامپ و بایدن ، پاشنه آشیل نامزدها چیست؟

به گزارش بارازعلی، قطار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با برگزاری نخستین مناظره در حال رسیدن به آخرین ایستگاه خود است، در مناظره امشب ناظران سیاسی رسانه های خبری مهمترین پاشنه آشیل این دو نامزد را ورود به جزئیات مسائل مهم سیاسی و مالی دانسته اند.

نخستین مناظره ترامپ و بایدن ، پاشنه آشیل نامزدها چیست؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نخستین دور از چهار مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 آمریکا امشب در کیلولند ایالت اوهایو برگزار می گردد، مناظره ای که انتظار می رود ده ها میلیون بیننده آمریکایی شاهد این مناظره مهم باشند. به گفته کارشناسان مناظره ای خواهد بود که هریک از دونامزد می تواند با عملکرد خود بر تصمیم گیری رای دهندگان آمریکایی که حدود 5 هفته دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است، تاثیر گذار باشد.

دو سبک متفاوت از مناظره انتخاباتی

کارشناسان در تحلیل آنچه قرار است امشب بین دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه روی دهد بر روش و سبک پیش برد مناظره از سوی این دو نامزد اشاره دارند.

سبک و روش دونالد ترامپ در مناظره سال 2016 با هیلاری کلینتون معین است و جو بایدن نیز با نیم قرن حضور در عرصه های مختلف سیاسی در آمریکا، فردی آشنا به انجام چنین مناظره هایی است.

کارشناسان سبک و روش جو بایدن را با توجه به تجربه حدود پنج دهه حضور در سیاست معقول تر از ترامپ می دانند، ترامپ را فردی پرخاش گر و غیرقابل پیش بینی توصیف می نمایند.

مناظره ای پرچالش؟

تحلیلگران از هم اکنون مناظره امشب در کلیولند اوهایو بین بایدن و ترامپ را یکی از مناظره های پرچالش دهه های اخیر پیش بینی می نمایند که می تواند به هرچه شخصی تر شدن مناظره بین این دو بدل گردد، مناظره ای که می تواند نسبت به مناظره های دوران قبلی ریاست جمهوری آمریکا، بی سابقه باشد.

آنچه که ترامپ در چهار مناظره قبلی خود در سال 2016 میلادی با هیلاری کلینتون از خود نشان داد از مهارت وی در شخصی کردن مناظره برای گریز از مسائل مهم سیاسی حکایت دارد.

از هم اکنون ترامپ رقیب انتخاباتی خود را به سمت مسائل شخصی سوق داده و وی را به استفاده از دارو های تقویت نماینده متهم نموده چراکه بار ها در کارزار انتخاباتی خود؛ بایدن را به جو خواب آلود یا جو بی رمق توصیف نموده است و حتی خواستار انجام آزمایش مواد مخدر تا پیش از برگزاری مناظره امشب شده است.

کارشناسان این اقدام ترامپ را یک روش و تاکتیک پیش از برگزاری این مناظره دانسته اند که بایدن و تیم کارزار انتخاباتی وی را به شدت تحت تاثیر قرر داده و به نشان دادن واکنش وا داشته است.

تاکتیک گوبلسی ترامپ

نامزد حزب دموکرات رقیب خود را متهم به دروغ پردازی در سطحی گسترده تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کرد، بایدن در واکنش به انجام آزمایش به اتهام استفاده از دارو های تقویت نماینده به مجری ویژه برناه 20/20 یاهونیوز گفت: این بدان می ماند که از شما بخواهند قبل از آمدن به استودیو خبر و انجام این مصاحبه با من، باید آزمایش مواد مخدر بدهید که آیا به کوکائین معتاد هستید.

بایدن رقیب انتخاباتی جمهوریخواه خود را به نشر اکاذیب و استفاده از تاکتیک گوبلس متهم کرد؛ تاکتیکی که در آن به حدی درباره یک موضوع خاص دروغ پردازی گردد که انتها در ذهنیت جامعه این دروغ بعنوان یک واقعیت جا بیافتد.

یوزف گوبلس بین سال های 1933 تا 1945 به مدت 12 سال وزیر تبلیغات آدلف هیتلر بود که توانسته بود با یکپارچه کردن رسانه های آلمان نازی، افکار عمومی جامعه آن موقع آلمان را با آنچه انتشار می داد، سمت و سو دهد.

نقاط قوت و ضعف دو نامزد

جو بایدن و دونالد ترامپ در نخستین رویارویی که در آن باید فاصله اجتماعی به علت شیوع ویروس کرونا رعایت گردد، دارای نقاط قوت و ضعف هستند.

آنتونی ژورچر (Anthony Zurcher) کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکای شمالی دراین باره می گوید این دو از اینکه مورد حمله قرار گیرند و یا وادار به پرداختن به جزئیات مسائل سیاسی شوند، واهمه دارند.

ژورچر معتقد است در صورتی که هردو نامزد در این مناظره مورد حملات انتقادی قرار گیرند، به لاک دفاعی می فرایند.

وی می گوید هردو نامزد از وارد شدن به جزئیات سیاسی بخصوص ترامپ از ورود به بحث بحران کرونا در آمریکا که نتیجه عملکرد نادرست وی به شمار می رود واهمه داشته و ممکن است به رفتاری غیرقابل پیشنی شده سوق داده شوند.

ژورچر بر این باور است که ترامپ مایل نیست تا در مناظره امشب از سوءمدیریت وی درباره بحران کرونا مورد پرسش و انتقاد قرار گیرد.

کارشناسان می گویند شرایط ترامپ برای مناظره امشب با توجه به شناختی که از وی در مناظره 2016 با هیلاری کلینتون دارند؛ فردی خشن، پرخاشگر و غیرقابل پیشینی است.

درهمین حال تحلیلگران درمورد مناظره امشب که به مدت 90 دقیقه زمان آن خواهد بود، جو بایدن را با توجه به حضور حدود نیم قرن در عرصه سیاست آمریکا، فردی آموخته در سیاست و آشنا به انجام چنین مناظره های می دانند که رفتاری به مراتب قابل قبول تر نسبت به ترامپ خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند که در مناظره امشب ترامپ کوشش خواهد نمود تا مناظره با رقیب خود با پرداختن به موارد حاشیه ای مانند سن بالای بایدن و کندی ذهنی، مناظره را هرچه بیشتر به شخصی تر کند تا بتواند به فرافکنی از مدیریت خود نزد بینندگان آمریکایی متوسل گردد.

درحالی که جو بایدن تا هشتم مهر ماه و تا پیش از برگزاری این مناظره در بیشتر نظرسنجی ها از ترامپ پیشی دارد، نتیجه مناظره امشب می تواند بر این نظرسنجی ها تاثیر به سزایی داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواهد بود که قرار است در سوم ماه نوامبر 2020 برابر با 13 آبان 1399 برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1455

به "نخستین مناظره ترامپ و بایدن ، پاشنه آشیل نامزدها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مناظره ترامپ و بایدن ، پاشنه آشیل نامزدها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید