نگاه ویژه وزیر اقتصاد به بازار سرمایه در سال جهش فراوری

به گزارش بارازعلی، وزیر امور مالی و دارایی برنامه های وزارت اقتصاد در حوزه های مالیات، گمرک، صنعت بیمه و بازار سرمایه برای تحقق جهش فراوری در امسال را تشریح کرد.

نگاه ویژه وزیر اقتصاد به بازار سرمایه در سال جهش فراوری

به گزارش تجارت نیوز، فرهاد دژپسند که در شبکه خبر سیما صحبت می کرد، گفت: با توجه به اهمیت مساعدت به کسب وکارها در پی شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد اعمال مهلت سه ماهه برای پرداخت مالیات از سوی مودیان را دادیم و مقابله با کرونا آنقدر ارزش دارد و مهم است که اگر احتیاج باشد، این معافیت ها را باز هم تمدید می کنیم.

تامین مالی جهش فراوری به وسیله بازار سرمایه

وزیر امور مالی و دارایی با بیان اینکه باید به بازار صادرات را تنوع بخشیم تا به وسیله ارتقای تکنولوژی، کالاهایی را فراوری کنیم که با سلایق متنوع منطبق باشد، گفت: بنگاه های فراوریی ما با مشکل سرمایه گذاری روبرو هستند که برای جهش فراوری، باید در کنار افزایش نرخ بهره برداری به تغییر تکنولوژی هم توجه کنیم. برای تامین منابع مالی بنگاه های مالی یک کریدور دیگر وجود دارد که این تامین مالی بازار سرمایه است.

دژپسند ادامه داد: در بازار سرمایه می توان به وسیله پذیره نویسی، فروش اوراق تامین مالی کرد که این کار را به صورت گسترده انجام می دهیم. صنایع نفت، گاز و معدنی ما ظرفیت بالایی برای تامین مالی بازار سرمایه دارند زیرا، این صنایع ظرفیت صادراتی خوبی دارند.

وی با بیان اینکه باید به وسیله بازار سرمایه منابع مالی را برای کوتاه مدت و بلندمدت در امسال تامین کنیم، اظهار کرد: بنگاه های عظیم فراوریی ما و صنایع صادراتی به جای نظام بانکی باید از بازار سرمایه تامین مالی شوند. امسال وزارت اقتصاد و نظام بانکی باید بر این متمرکز گردد تا هم شرکت ها، سهام ها و اموال تملیکی را در زمان مناسب عرضه کند تا از این طریق قدرت اعطای تسهیلات بانک ها بالا برود و تامین مالی بنگاه های مالی را حفظ نمایند. اکنون تامین مالی برای جهش فراوری باید گسترده تر باشد که اول حوزه تامین مالی را گسترش می دهیم.

وزیر امور مالی و دارایی ادامه داد: در سال 99، این را باید همه جانبه درنظر بگیریم تا تمام احتیاجهای جهش فراوری را به وسیله بازار سرمایه و نظام بانکی به گونه ای تامین کنیم که فراوری برای جهش و فضای کسب وکار دچار مشکل نگردد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1103

به "نگاه ویژه وزیر اقتصاد به بازار سرمایه در سال جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه ویژه وزیر اقتصاد به بازار سرمایه در سال جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید