نیروهای ائتلاف سعودی برای بقا در یمن دست به دامان داعش شدند

به گزارش بارازعلی، منابع آگاه از ورود گروهی از عناصر گروه تروریستی داعش که در سوریه علیه دولت این کشور می جنگیدند، به استان ابین در جنوب یمن به منظور کمک به نیروهای ائتلاف به سرکردگی سعودیها خبر دادند.

نیروهای ائتلاف سعودی برای بقا در یمن دست به دامان داعش شدند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

آژانس مطبوعات یمن امروز (چهارشنبه) به نقل از این منابع که در استان ابین این کشور حضور دارند، اضافه نمودند: أبو صفیة الأبینی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در افغانستان و سوریه در راس گروهی از عناصر این گروه وارد یکی از پادگان های شهرستان لودر وابسته به نیروهای ائتلاف سعودی شدند.

این منابع بدون اشاره به زمان ورود این نیروهای تروریستی به استان ابین یمن گفتند که الأبینی که در ترکیه اقامت داشت، قرار است از شهرستان لودر به شهرستان صومعه در استان بیضا برود.

آژانس مطبوعات یمن ادعا کرد که گزارش رسانه ای حاکی است که این کشور برای اعزام عناصر تروریستی مستقر در سوریه به یمن به منظور حمایت از نیروهای ائتلاف سعودی و حزب اصلاح با ریاض به توافق رسیده است.

پیشتر پایگاه خبری الصحافه الیمنیه یمن در سوم فروردین امسال گزارش داد که حزب اصلاح وابسته به گروه اخوان المسلمین که مورد حمایت ترکیه است، در جنوب یمن پادگان هایی را احداث کرده تا عناصر تروریستی برای جنگ در کنار ائتلاف سعودی در آن مستقر شوند.

این پایگاه خبری یمنی اضافه نمود که حزب اصلاح وابسته به ترکیه، سه پادگان در منطقه رضوم در استان شبوه یمن احداث کرده است تا عناصر تروریستی را از ترکیه برای جنگ در کنار ائتلاف سعودی به این سه پادگان منتقل کنند.

پیش تر نیز منابع سوری گزارش داده بودند که ترکیه در حمایت از حزب اخوانی اصلاح یمن محموله های تسلیحاتی و نیرو به این کشور ارسال کرده است.

آژانس مطبوعات یمن همچنین در خبر دیگری از ابراز پشیمانی و بازگشت 20 نفر از افراد فریب خورده که در صفوف نیروهای ائتلاف سعودی علیه مردم یمن می جنگیدند به صنعا خبر داد.

بر اساس این گزارش، حمید الجباری عضو مجلس مورد حمایت دولت مستعفی و فراری یمن و سرهنگ دوم هیثم ابراهیم فرمانده گردان اول تیپ ششم گارد ریاست جمهوری پیشین این کشور در بین پناهنده شدگان به صنعا حضور دارند.

این افراد در مراسم استقبال مردم صنعا از آن ها گفتند که ائتلاف و نیروهای وابسته به آن ها در استان مارب پس از اینکه ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند آن ها را به عقب برانند و با در هم شکستن صفوف آنها، این نیروها را در مکان های محدودی به محاصره در آورند، در شرایط دشواری قرار دارند.

آن ها خاطرنشان کردند که نیروهای ائتلاف پس از آنکه متحمل شکست و خسارت های سنگین شدند، اکنون افراد فریب خورده را به کم کاری متهم می کنند.

این افراد از کسانی که توسط نیروهای ائتلاف و طرفداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن فریب خورده و اکنون در صفوف آن ها علیه مردم یمن می جنگند، خواستند تا با ابراز توبه و پشیمانی نسبت به گذشته، به صفوف ملت بپیوندند و برای آزادی وطن، علیه اشغالگران بجنگند.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا، ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچیک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می جنگند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1832

به "نیروهای ائتلاف سعودی برای بقا در یمن دست به دامان داعش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای ائتلاف سعودی برای بقا در یمن دست به دامان داعش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید