واکنش کرملین به نگرانی پنتاگون از اوضاع مرز روسیه و اوکراین

به گزارش بارازعلی، سخنگوی کرملین در پاسخ به ابراز نگرانی وزارت دفاع آمریکا از استقرار نظامیان روس در مرز اوکراین، گفت: روسیه به صلاحدید خود نظامیانش را در هر نقطه از خاک کشور مستقر می نماید و این مسئله تهدیدی علیه سایر کشورها نیست.

واکنش کرملین به نگرانی پنتاگون از اوضاع مرز روسیه و اوکراین

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که این کشور حق دارد که به صلاحدید خود نیروهای نظامی را در هر منطقه از خاک خود که مایل است، مستقر کند و این مسئله تهدیدی برای سایر کشورها نبوده و نباید موجب نگرانی کشورهای غربی قرار بگیرد.

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره استقرار نیروهای نظامی روسی در مرز این کشور با اوکراین گفت: فدراسیون روسیه بر اساس صلاحدید خود نظامیانش را در هر نقطه از خاک کشور مستقر می کند. این مسئله نباید موجب نگرانی کسی گردد و از طرف آنها هیچ تهدیدی علیه سایر کشوری وجود ندارد.

سخنگوی کرملین یادآور شد که مقامات روسیه به منظور تأمین امنیت مرزهای این کشور تصمیمات لازم را اتخاذ می نمایند و این مسئله تنها برای آماده باش نیروهای نظامی است.

وی در عین حال تأکید کرد که روسیه هرگز در مناقشه نظامی در داخل خاک اوکراین شرکت نداشته و نخواهد داشت.

به گفته پسکوف، مسئله دونباس یک مناقشه داخلی در اوکراین است و روسیه، کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای دنیا، مایل نیستند تا در نتیجه اقدامات تحریک آمیز نیروهای دولتی اوکراینی، جنگ داخلی در این کشور بار دیگر تشدید گردد.

لازم به یادآوری است، در اواخر ماه مارس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین اظهار داشت که روسیه گویا تعداد نیروهای نظامی در مرزهای خود با اوکراین را افزایش داده است و این اقدام مسکو، تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می گردد. این در حالی است که در همان روزها، نیروهای دولتی اوکراین تیراندازی های تحریک آمیزی را علیه نیروهای جمهوری خودخوانده دونتسک در منطقه دونباس انجام دادند.

به همین دلیل، وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه از افزایش تعداد نیروهای نظامی روسی در مرز اوکراین ابراز نگرانی نموده و مدعی شد که این اقدام نقض رژیم آتش بس در منطقه دونباس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1801

به "واکنش کرملین به نگرانی پنتاگون از اوضاع مرز روسیه و اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کرملین به نگرانی پنتاگون از اوضاع مرز روسیه و اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید