وزارت خارجه چین نماینده سفارت آمریکا را احضار کرد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین نماینده سفارت آمریکا را در اعتراض شدیدالحن به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا احضار کرد.

وزارت خارجه چین نماینده سفارت آمریکا را احضار کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هوا چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید نمود چنانچه آمریکا به آزار و محدودیت رسانه های چینی فعال در این کشور ادامه دهد، پکن اقدامات شدیدتری را اتخاذ خواهد نمود.

پمپئو روز سه شنبه مدعی شده بود اقدام دولت چین در اخراج خبرنگاران روزنامه وال استریت ژورنال، برای سرپوش گذاشتن روی مسائل پکن در زمینه برخورد با گسترش ویروس کرونا بوده است. وی همچنین مدعی شد چین و دیگر کشورها بهتر می توانند با چالش ها کنار بیایند اگر به روزنامه نگاران و گزارشگران خارجی و چینی آزادی بیان بدهند.

وزارت خارجه چین هم در واکنش به این اتهام ها گفته بود: پمپئو از پاشیدن تخم نفاق درباره چین دست بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعای پمپئو گفته بود: او دارد درست و غلط را به هم می بافد. دولت چین همیشه رویکردی شفاف، آشکار و به شدت مسئولانه در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری های همه گیر اتخاذ نموده است. مقاله های توهین آمیزی که در وال استریت ژورنال منتشر می شد هیچ سنخیتی با آزادی بیان یا بکلی با مطبوعات ندارد. هر فردی که وجدان داشته باشد باید با این سخنان سراسر خطا و اقدام های نژادپرستانه مخالفت و در برابر آن ها مقاومت کند. حتی در شرایطی که وال استریت ژورنال خطاهای خود را پذیرفته و دارد موارد را آنالیز می نماید چرا و به چه علت پمپئو افکار عمومی و اراده مردمی جهان را نادیده می گیرد و در پشتیبانی از این روزنامه سخن پراکنی می نماید و شتابزده از چین انتقاد می نماید؟ (چنین رفتاری) سبب خواهد شد مردم فکر نمایند وال استریت ژورنال عامل وزارت امور خارجه آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 996

به "وزارت خارجه چین نماینده سفارت آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه چین نماینده سفارت آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید