وزیر کشور پیشین ایتالیا به دلیل نپذیرفتن مهاجران دادگاهی شد

به گزارش بارازعلی، یک قاضی ایتالیایی دستور داد که ماتئو سالوینی وزیر کشور پیشین ایتالیا و رهبر حزب راست افراطی لیگا به علت نپذیرفتن مهاجران باید برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حضور پیدا کند.

وزیر کشور پیشین ایتالیا به دلیل نپذیرفتن مهاجران دادگاهی شد

به گزارش تارنمای شبکه خبری یورونیوز، یک قاضی در جزیره سیسیل ایتالیا روز شنبه رسیدگی به این موضوع را شروع کرد که آیا باید سالوینی را به دلیل مخالفت با پهلو گیری کشتی نجات اسپانیایی در یکی از بنادر این کشور در سال 2019 میلادی محاکمه کند یا خیر.

مخالفت سالوینی با پهلوگیری کشتی نجات موسوم به آغوش باز Open Arms باعث شد تا مهاجران سرنشین این کشتی مدت 19 روز در آبهای مدیترانه سرگردان بمانند.

اقدام وزیر کشور پیشین ایتالیا حتی منجر شد تا بعضی از مهاجران از سر ناامیدی خود را به دریا بیندازند. در نهایت 83 مهاجر اجازه یافتند در بندر لامپدوزا از کشتی پیاده شوند.

سالوینی رهبر حزب راست افراطی لیگا که برای دادرسی مقدماتی در دادگاه پالرمو، اصلی ترین شهر سیسیل حاضر شده بود، در پیامی توییتری از تصمیم خود در اوت سال 2019 (مرداد 98) دفاع کرد و جلوگیری از پهلوگیری کشتی نجات را اقدامی مطابق با قوانین ایتالیا با هدف دفاع از امنیت و و عزت کشور نامید.

دادستان های پالرمو از اقدام سالوینی که منجر به سر گردان نگهداشتن مهاجران برای 19 روز در آب های مدیترانه شده بود، آدم ربایی عنوان کردند و لورنزو لانلی قاضی دادگاه باید پس از برگزاری اولین جلسه استماع، درباره محاکمه سالوینی یا بایگانی این پرونده تصیم بگیرد.

سالوینی طی ژانویه 2018 (دی 96) تا سپتامبر 2019 (شهریور 98) به عنوان وزیر کشور ایتالیا موضع سختگیرانه ای در قبال مهاجران داشت و معتقد بود پذیرش کشتی های نجات مهاجران تنها باعث می گردد که قاچاقچیان مستقر در لیبی تشویق به فعالیت بیشتر شوند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1831

به "وزیر کشور پیشین ایتالیا به دلیل نپذیرفتن مهاجران دادگاهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور پیشین ایتالیا به دلیل نپذیرفتن مهاجران دادگاهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید