شرایط بودجه فناوری در لایحه 99، رشد بودجه پارک های علم و فناوری

به گزارش بارازعلی، مهدی کشمیری در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره شرایط بودجه حوزه فناوری در لایحه بودجه 99 گفت: همه بودجه فناوری و نوآوری مربوط به وزارت علوم نیست و بخشی از آن مربوط به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می گردد. در لایحه بودجه 99 بخشی از بودجه حوزه فناوری و نوآوری در قالب تبصره ها به منابع خاصی اختصاص داده شده است.

شرایط بودجه فناوری در لایحه 99، رشد بودجه پارک های علم و فناوری

از وبلاگ هوانورد دیدن فرمایید.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری ادامه داد: در تبصره 4 لایحه بودجه 99، تا سقف 50 میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه های وزارت بهداشت برای اهداف آموزشی در نظر گرفته شده است؛ همچنین به طرح های نوآورانه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تا سقف 70 میلیون یورو اعتبار تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در تبصره 4 تا سقف 100 میلیون یورو برای شرکت های دانش بنیان در استان ها در نظر گرفته شده است، اضافه نمود: اگر این تبصره ها مصوب گردد، می توان گفت که حوزه فناوری و نوآوری با افزایش 30 درصدی نسبت به سال گذشته، شرایط نسبتا خوبی در سال 99 دارد.

کشمیری با اشاره به بودجه پارک های علم و فناوری در سال 99 گفت: اگر بودجه در نظر گرفته شده برای پارک های علم و فناوری مصوب و محقق گردد، می توان گفت این بودجه نیز نسبت به سال گذشته 5 تا 7 درصد رشد دارد.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری در پاسخ به این سوال که سال جاری تاکنون دستگاه ها چقدر از بودجه خود را به حوزه فناوری اختصاص داده اند، اعلام کرد: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر تخصیص یک درصد از اعتبارات هزینه دستگاه های اجرایی به امور پژوهشی و توسعه فناوری، سال جاری دستگاه ها بالای 200 میلیارد تومان به بخش فناوری اختصاص دادند که به نظر می رسد تحقق این بودجه بعد از مصوبه مجلس به خوبی عملیاتی شده است.

وی گفت: تحقق این بودجه بیشتر در زمینه پروژه های تحصیلات تکمیلی و قراردادهای مورد نظر شرکت ها بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 811

به "شرایط بودجه فناوری در لایحه 99، رشد بودجه پارک های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بودجه فناوری در لایحه 99، رشد بودجه پارک های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید