پاسخگویی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به 235 پیغام مردمی سامانه 1888

به گزارش بارازعلی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با حضور در جلسه ارتباط مستقیم حوزه خدمات شهری با شهروندان به وسیله سامانه 1888 به 235 پیغام و درخواست مردمی پاسخ دهد.

پاسخگویی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به 235 پیغام مردمی سامانه 1888

به گزارش بارازعلی، مجتبی یزدانی در خاتمه جلسه ارتباط مستقیم شهفرایندان به وسیله سامانه 1888 با مسئولین حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همه مجموعه شهرداری موظف هستند و علاقه دارند تا به آن چه که به وسیله سامانه های 1888 و 137 به عنوان آمار و تحلیل ها ارائه می شود توجه ویژه داشته باشند. بی تردید باید به آن چه که به عنوان خواست مردم مطرح می شود به موقع و پیگیرانه توجه کنیم.

وی اضافه نمود: در حوزه معاونت خدمات شهری هر سه روز یکبار آمار و تحلیل های این سامانه ها به ما داده می شود تا مسائل و ایرادات اساسی را آنالیز کنیم و معمولا در سامانه 137 اقدامات فوریتی مطرح می شود و تقدیر، انتقاد و شکایت ها در سامانه 1888 مطرح می شود. به این ترتیب تعداد پیغام های سامانه 1888 کمتر از 137 است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این که در جلسه امروز 235 پیغام از سوی شهفرایندان در حوزه خدمات شهری مطرح شده است، اضافه نمود: همه مدیران عامل سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه خدمات شهری در این جلسه حضور داشتند و به درخواست ها و پیغام های مردم پاسخ می دادند. بخش زیادی از این پیغام ها در حوزه دلسوزی و نگرانی مردم برای فضای سبز بود. به شکلی که شهفرایندان پیشنهاداتی برای محلات خود داشتند و نسبت به فضای سبز محلی خود درخواست هایی را مطرح کردند. البته در حوزه روشنایی و موضوعات دیگر نیز تماس هایی داشتیم که مقرر شد به این درخواست ها پاسخ های مناسب داده شود.

یزدانی ادامه داد: بعضی موضوعات که در سامانه 1888 توسط شهفرایندان مطرح می شود به حوزه خدمات شهری برمی شود و بعضی دیگر مربوط به مناطق است. آن بخشی که مربوط به حوزه خدمات شهری است در سریعترین زمان ممکن انجام می شود و آن دسته از موضوعات که به مناطق برمی شود ممکن است با تأخیری روبرو شوند که باید آسیب شناسی انجام شود که علت تکرار پیغام ها در سامانه چیست؟ البته افزایش تعداد پیغام ها تحلیل های متفاوتی دارد بعضی آن را علت اعتماد شهفرایندان به مجموعه مدیریت شهری می دانند که در واقع مسائل شهفرایندان حل شده که اعتماد می نمایند و با سامانه تماس می گیرند و بعضی دیگر علت افزایش پیغام ها را افزایش مسائل می دانند.

وی تاکید نمود: مقرر شده گروهی متشکل از روسای سامانه های 1888 و 137 به همراه معاونین خدمات شهری مناطق 22 گانه و مدیران عامل شرکت ها و سازمان های حوزه خدمات شهری تشکیل شود تا فرایند پاسخ گویی به درخواست ها و مسائل شهفرایندان تسریع شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: برای مثال در موضوع بارش برف اخیر در سامانه 137 علاوه بر این که گزارشات مردمی به حیطه مربوطه موضوع در شهرداری منتقل می شد خیلی سریع پیغام نیز به ما منتقل شد که این باعث افزایش سرعت عملکرد ما شده بود، لذا بازخورد بسیار خوبی و رضایت مندی شهفرایندان در عملکرد شهرداری در بارش برف اخیر مشاهده کردیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن طرح درخواست خود برای افزایش تعداد جلسات ارتباط مستقیم با شهفرایندان گفت: در حال حاضر این جلسات برای حوزه خدمات شهری دو بار در سال انجام می شود لذا فاصله این جلسات بسیار زیاد است و درخواست من افزایش تعداد این جلسات به حداقل 4 مورد است تا بستر مناسب ارتباط با شهفرایندان هر چه بیشتر فراهم شود؛ البته ما این آمادگی را داریم هر سه ماه یکبار این جلسات را برگزار کنیم چرا که این جلسات باعث می شود دوستان ما در حوزه خدمات شهری فعال تر شوند و ما نیز بیشتر در جریان درخواست ها و مسائل مردم قرار بگیریم.

وی درباره آن دسته از اقداماتی که در حوزه خدمات شهری توسط مناطق انجام می شود اظهار کرد: عملکرد مناطق در این حوزه تحلیل شده و آسیب شناسی بر روی آن صورت گرفته برای مثال موردی بود که در یک ناحیه ای از منطقه تهران سطل های زباله جمع شده بودند و این کار بدون اطلاع مردم صورت گرفته بود و موجب نارضایتی شده بود که بلافاصله این کار به حالت قبل برگشت و مشاهده شد که تعداد پیغام های نارضایتی مردم کاهش پیدا کرد.

یزدانی تاکید نمود: درخواست مشترکی میان معاونت خدمات شهری و سازمان بازرسی و امور مناطق مشترکا به شهرداری تهران ارسال شده تا ظرف چند روز آینده پیغام های 137 مستقیما در محلات به شهرداران نواحی ارسال شود و از کارتابل مرکزی به شهردار ناحیه برسد پیشنهاد ما با موافقت سازمان بازرسی و معاونت امور مناطق همراه شد وشهردار تهران نیز با آن موافقت نموده و پس از انجام اقدامات اداری این کار محقق می شود تا درخواست های مردم خیلی سریعتر و موثرتر در محلات انجام شود.

وی ادامه داد: در معاونت خدمات شهری هر سه ماه یکبار روسای سامانه های 137 و 1888 به جلسات معاونین خدمات شهری مناطق و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های حوزه خدمات شهری دعوت می شوند تا تحلیل ها و آمارها را در حوزه مربوطه ارائه کند که مورد توجه معاونین قرار بگیرد. در مجموعه مسائلی که مردم مطرح می نمایند ما علاقه مند هستیم و وظیفه داریم حتما در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهیم. همچنین حوزه هایی که پاسخگویی درستی ندارند درخواست شهفرایند مستقیما به معاون خدمات شهری ارسال می شود تا به شکلی درست پاسخ داده شود و کار انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 اسفند 1398 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 924

به "پاسخگویی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به 235 پیغام مردمی سامانه 1888" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخگویی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به 235 پیغام مردمی سامانه 1888"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید