پاکستان و درخواست آزادی زندانیان؛ آیا سرکرده داعش هم از افغانستان آزاد می گردد؟

به گزارش بارازعلی، در حالی که پیش از این زمزمه آزادی سرکرده داعش شاخه خوراسان از افغانستان شنیده می شد، وزیر امور خارجه پاکستان در گفت وگوی تلفنی با همتای افغان خود خواهان آزادی زندانیان کشورش شده است.

پاکستان و درخواست آزادی زندانیان؛ آیا سرکرده داعش هم از افغانستان آزاد می گردد؟

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در یک گفت وگوی تلفنی با حنیف اتمر همتای افغانستانی خود خواهان آزادی زندانیان کشورش از زندان های افغانستان شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی ابراز امیدواری کرد که در پی دستور اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، زندانیان پاکستان نیز آزاد شوند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای نیز تایید نموده است که قریشی در این گفت وگوی تلفنی موضوع آزادی شهفرایندان پاکستانی را مطرح نموده است که جرایم خفیف دارند.

بر اساس این بیانیه، قریشی همچنین ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در افغانستان، تاکید نمود که ادامه مذاکرات صلح باید زمینه کاهش خشونت و برقراری آتش بس را فراهم کند.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که هیچ راهکار نظامی برای خاتمه جنگ افغانستان وجود ندارد و اسلام آباد نیز به نقش مثبت خود در حمایت از فرایند صلح ادامه می دهد.

اوایل آذرماه پس از صدور فرمان عفو شماری از زندانیان اتباع پاکستان توسط رئیس جمهور افغانستان، رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی این کشور گفت که اشرف غنی سران داعش را نیز برای رشوه به آی اس آی آزاد خواهد نمود.

نبیل با انتشار پیامی در فیسبوکش توضیح داد: اشرف غنی برای ابقا در قدرت به منبع افزایش مسائل افغان ها تبدیل شده؛ مطمئن هستم که اسلم فاروقی و صدها تروریست پاکستانی که هزاران نفر از هموطنان ما را به شهادت رسانیده اند، در رشوه به ISI آزاد می شوند!.

ریاست جمهوری افغانستان پیش از این در بیانیه ای اعلام نموده بود: فرمان آزادی زندانیان پاکستانی که پس از سفر عمران خان به کابل صورت گرفت، برای حسن نیت و تحکیم روابط با پاکستان اجرا شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1694

به "پاکستان و درخواست آزادی زندانیان؛ آیا سرکرده داعش هم از افغانستان آزاد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان و درخواست آزادی زندانیان؛ آیا سرکرده داعش هم از افغانستان آزاد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید