پیغام شی جین پینگ به روحانی درباره کرونا: چین و ایران دارای روابط استراتژیک جامع هستند

به گزارش بارازعلی، شی جین پینگ رییس جمهوری چین با ارسال پیامی به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار همدردی با دولت و ملت ایران که در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند بیان کرد چین از کوشش های ایران در مبارزه با کرونا حمایت می نماید.

پیغام شی جین پینگ به روحانی درباره کرونا: چین و ایران دارای روابط استراتژیک جامع هستند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایرنا از روزنامه چاینا دیلی، رییس جمهوری چین در این پیغام ضمن اظهار همدلی و همراهی با مردم ایران، آمادگی کشورش برای انتقال هرگونه تجربیات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به ایران را خاطرنشان کرد.

شی جین پینگ در این پیغام تاکید نمود چین و ایران شرکای دیرینه و دارای روابط استراتژیک جامع هستند و مردم دو کشور هم به طور سنتی با یکدیگر دوست هستند دولت و مردم ایران از چین در مبارزه با ویروس کرونا به صورت محبت آمیز و صمیمانه حمایت کردند.

وی اظهار کرد چین نیز برای یاری به ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، ضمن اهدای امکانات بهداشتی و درمانی، تیمی از کارشناسان بهداشتی خود را هم به تهران اعزام کرد.

شی گفت: چین مایل است همکاری با ایران را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا تقویت کند و به یاری به ایران ادامه دهد.

رییس جمهوری چین در انتها تاکید نموده است: معتقدم دولت و مردم ایران در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا پیروز خواهند شد.

شی همچنین با ارسال پیغام های جداگانه ای به روسای جمهوری ایتالیا و کره جنوبی با مردم و دولت های این دو کشور نیز اظهار همدردی کرد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 (اواخر آذر) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

این ویروس در دو ماه گذشته بیش از 100 کشور و منطقه را درگیر نموده است شمار جان باختگان ویروس کرونا تا کنون در دنیا به پنج هزار و 436 نفر و آمار مبتلایان هم به 145 هزار و 686 نفر رسیده است.

شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به 80 هزار و 824 تن و شمار کسانی که به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند هم به سه هزار و 189 نفر رسیده است.

در ایران نیز تا کنون 11 هزار و 364 تن به کرونا مبتلا شده و 514 نفر هم جان باخته اند در ایتالیا هم 17 هزار و 660 نفر به کرونا مبتلا و یک هزار و 266 تن نیز فوت شده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1081

به "پیغام شی جین پینگ به روحانی درباره کرونا: چین و ایران دارای روابط استراتژیک جامع هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام شی جین پینگ به روحانی درباره کرونا: چین و ایران دارای روابط استراتژیک جامع هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید