کانادا بلمختار را به دست داشتن در ربودن دو دیپلمات متهم کرد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: سخنگوی دولت کانادا روز چهارشنبه مختار بلمختار رهبر پیشین القاعده در کشور مغرب را به دست داشتن در ربودن دو دیپلمات در 5 سال قبل متهم نموده است.

کانادا بلمختار را به دست داشتن در ربودن دو دیپلمات متهم کرد

از سفر با تور کانادا ارزان لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العربیه؛ گروه القاعده در کشور اسلامی مغرب مسئول بسیاری از بمب گذاری های انتحاری در نیجر که منجر به کشته شدن بیش از 20 نفر شده، بوده است. این گروه همچنین مسئول اصلی تصرف یک کارخانه بزرگ گازی در کشور الجزایر در ژانویه سال جاری است که منجر به کشته شدن 38 گروگان شد.

دولت کانادا اکنون مختار بلمختار رهبر پیشین این گروه را به دست داشتن در ربودن دو دیپلمات این کشور در 5 سال گذشته متهم نموده است.

در دسامبر 2008 میلادی روبرت فاولر نماینده ویژه سازمان ملل در نیجر به همراه دستیارش لوییس گوای توسط نیروهای مختار بلمختار ربوده شدند. گروه القاعده در مغرب در فوریه 2009 میلادی مسئولیت ربودن دیپلمات های کانادایی را بر عهده گرفت. این گروه همچنین مسئولیت ربودن 4 گردشگر اروپایی را در ژانویه 2010 میلادی بر عهده گرفته است.

پس از گذشت 4 ماه این گروه دیپلمات های کانادایی را با میانجیگری یک سیاستمدار اهل کشور اقتصادی آزاد کرد. پلیس فدرال کانادا شکایتی را در مورد ربودن این دیپلمات ها با هدف اخاذی بر ضد بلمختار ارائه نموده است.

در حالی که این دیپلمات ها در نیجر ربوده شده بودند ولی در شمال اقتصادی و در نزدیکی مرزهای نیجر آزاد شدند. مناطق مرزی دو کشور تحت سیطره و کنترل نیروهای شبه نظامی قرار داشته است.

گروه القاعده در مغرب اعلام نموده است که میخواهد گروه های اسلامی تونس، الجزایرو مراکش را با یکدیگر متحد کند.

بلمختار که در سال 1972 میلادی در الجزایر به جهان آمده پیش از سال 2012 میلادی برای سال ها رهبری گروه القاعده در مغرب اسلامی را بر عهده داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 415

به "کانادا بلمختار را به دست داشتن در ربودن دو دیپلمات متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا بلمختار را به دست داشتن در ربودن دو دیپلمات متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید