کانادا صادرات تجهیزات ارتباطی را از تحریم ایران مستثنی کرد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: دولت کانادا خاطرنشان کرد در حالی که تصمیم گرفته است مبادلات تجاری خود با ایران را متوقف کند اما صادرات بسیاری از تجهیزات ارتباطی از شمول این تصمیم خارج است.

کانادا صادرات تجهیزات ارتباطی را از تحریم ایران مستثنی کرد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، وزیر امور خارجه کانادا با اشاره به تصمیم این کشور برای متوقف کردن مبادلات تجاری با ایران بسیاری از تجهیزات ارتباطی از شمول این تصمیم خارج است.

اخیرا دولت آمریکا نیز پس از 20 سال تحریم فروش تجهیزات و نرم افزارهای مربوط به ارتباطات فردی علیه ایران را لغو نموده است.

دولت کانادا واردات و صادرات کلیه کالاها از کانادا به ایران را ممنوع نموده است اما نکته جالب توجه اینکه صدور بسیاری از تجهیزات ارتباطی از شمول این تحریم ها مستثنی شده است.

اکنون بعضی تحلیلگران معتقدند اقدام کانادا در مستثنی کردن صدور بعضی ابزارهای ارتباطی انعکاس دهنده طرح کشورهای غربی برای استفاده از این تکنولوژی به عنوان یک ابزار علیه امنیت و آرامش اجتماعی در ایران است.

اما افکار عمومی کانادا نظر دیگری دارند. بعضی دولت خود را به رفتار نفاق آمیز متهم می نمایند و اقدامات ضد ایرانی اوتاوا را با تهاجم نظامی آمریکا به عراق مقایسه می نمایند.

غرب ادعا می نماید که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است. اما ایران این ادعا را رد می نماید و تاکید دارد که فعالیت های هسته ای اش با اهداف صلح آمیز در حال پیگیری است.

اوتاوا می گوید، تحریم های جدید همچنین به دلیل حقوق بشر از سوی تهران اعمال می گردد. این ادعا در حالی مطرح می گردد که اوتاوا با نقدها بسیاری نسبت به نقض حقوق بومیان ساکن این کشور روبرو است. بومیان کانادا دولت این کشور را به تبعیض متهم می نمایند و خواستار بهبود وضعیت زندگی خود هستند. دولت کانادا تاکنون از برآورده کردن درخواست های بومیان امتناع نموده است.

108

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 383

به "کانادا صادرات تجهیزات ارتباطی را از تحریم ایران مستثنی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا صادرات تجهیزات ارتباطی را از تحریم ایران مستثنی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید