کاهش بستری شدگان کرونایی به 302 نفر، تزریق بیش از 779 هزار دُز واکسن در اردبیل

به گزارش بارازعلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه روز گذشته 33 مبتلای نو ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و آمار بستری شدگان به 302 نفر کاهش یافت.

کاهش بستری شدگان کرونایی به 302 نفر، تزریق بیش از 779 هزار دُز واکسن در اردبیل

به گزارش خبرنگار از ، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته 33 بیمار تازه مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه 5 نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

او اضافه نمود: طی همین مدت خوشبختانه 56 بیمار مبتلا به کرونا هم با بهبودی نسبی از بیمارستان های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به 302 نفر رسید که از این تعداد 78 بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این ها، 212 بیمار هم تحت نظر هستند.

حبیب زاده اعلام کرد: هم اکنون شهرستان های اردبیل، خلخال، پارس آباد، مشگین شهر، بیله سوار و نیر در شرایط نارنجی (پرخطر) و شهرستان های گرمی، نمین، کوثر، سرعین و اصلاندوز در شرایط زرد (خطر میانه) قرار دارند.

او با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به فرایند واکسیناسیون کرونا در شبانه روز گذشته توضیح داد: تا به امروز در استان اردبیل 779 هزار و 692دُز واکسن تزریق شده که از این اندازه 547 هزار و 822 دُز مربوط به نوبت اول و 231 هزار و 870 دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2036

به "کاهش بستری شدگان کرونایی به 302 نفر، تزریق بیش از 779 هزار دُز واکسن در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بستری شدگان کرونایی به 302 نفر، تزریق بیش از 779 هزار دُز واکسن در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید