کاهش تدریجی بیمارستان&zwnjهای پذیرش&zwnjکننده کرونا در خوزستان

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران/خوزستان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه به تدریج تعداد بیمارستان های پذیرش کننده بیماران مبتلا به کرونا کاهش می یابند، گفت: با توجه به کاهش مراجعه به بیمارستان ها، در حال کاهش تخت های بیمارستانی و بخش های پذیرش کننده بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

کاهش تدریجی بیمارستان&zwnjهای پذیرش&zwnjکننده کرونا در خوزستان

دکتر فرهاد سلطانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین شرایط مراجعه به بیمارستان ها و بستری بیماران مبتلا به کرونا در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر فرایند مراجعه به بیمارستان رازی اهواز به عنوان مرجع پذیرش این بیماران، کاهش یافته و مانند گذشته از نظر تعداد تخت، تحت فشار نیستیم.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد تخت های ICU بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی اهواز اشغال است، اضافه کرد: در بیمارستان رازی، 42 تخت ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که تا دو شب پیش، دو سه تخت خالی بودند.

سلطانی گفت: از حدود 90 تخت عادی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی اهواز نیز 50 تخت پر است و مشکل خاصی از نظر پذیرش بیماران نداریم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در مجموع 32 درصد تخت های دولتی و غیردولتی خوزستان به بیماران کووید - 19 اختصاص دارند.

وی بیان نمود: همچنان بیماری وجود دارد. شرایط خوزستان از نظر کرونا بد نیست اما شرایط آینده قابل پیش بینی نیست؛ قبلا هم شاهد کاهش موارد بیماری بودیم اما موارد بیماری افزایش یافت.

سلطانی با تاکید بر لزوم ادامه جدی رعایت دستورالعمل های بهداشتی اضافه کرد: در برنامه داریم به تدریج تعداد بیمارستان های پذیرش نماینده بیماران مبتلا 0به کرونا را کاهش دهیم. با توجه به کاهش مراجعه به بیمارستان ها، در حال کاهش تخت های بیمارستانی و بخش های پذیرش نماینده بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

وی گفت: تعداد تخت های در نظر گرفته شده برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان گلستان اهواز از 35 تخت به هشت تخت کاهش یافته است. اشغال تخت در ICU بیمارستان سینا نیز 80 تا 90 درصد است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان نمود: با توجه به تجربه ای که در مورد شرایط بیماری به دست آورده ایم، حتی اگر تعداد بیمارستان ها یا تخت های پذیرش نماینده بیماران مبتلا به کرونا کاهش یابند آمادگی برای ارائه خدمات مجدد در این مراکز وجود دارد.

وی در مورد پیک زمستانه بیماری نیز توضیح داد: کاهش رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری و همچنین حضور در اجتماعات می تواند در تشدید وقوع پیک زمستانه تاثیرگذار باشند. از مردم می خواهیم که مراعات نمایند و دورهمی شب یلدا را برگزار ننمایند تا بیماری تشدید نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1594

به "کاهش تدریجی بیمارستان&zwnjهای پذیرش&zwnjکننده کرونا در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تدریجی بیمارستان&zwnjهای پذیرش&zwnjکننده کرونا در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید