کدام بیماران باید بیشتر مراقب ویروس کرونا باشند

به گزارش بارازعلی، ویروس کووید-19 به عنوان یک بیماری فراگیر می تواند برای بسیاری از افراد خطرناک باشد اما بعضی افراد دارای بیماری های خاص بیشتر در معرض شیوع کرونا هستند.

کدام بیماران باید بیشتر مراقب ویروس کرونا باشند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ اختصاصی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، اگرچه شدت بالای فراگیری و شیوع ویروس کووید-19 باعث متمایز شدن آن با دیگر خانواده ویروس های کرونا شده است و به زعم پزشکان و کارشناسان بهداشتی خطر واگیر آن برای بیشتر اقشار مردم در هر سنی وجود دارد اما بر اساس اطلاعات به دست آمده و تحقیقات پزشکی انجام شده، بعضی بیماران در مقابل ابتلا به کرونا آسیب پذیرتر هستند و خطر مبتلاشدن به ویروس کووید-19 در بین خبرنگارانن بالا است که در ادامه می آید:

  • افراد آلوده به ویروس HIV
  • مبتلایان به سرطان
  • مبتلا به بیماری مزمن تنفسی
  • مبتلا به فشار خون بالا
  • افراد دارای کم خونی داسی شکل
  • مبتلایان به دمانس یا زوال عقل
  • افرادی که پیوند اعضا انجام داده اند

دلیل آسیب پذیر بودن این بیماران در برابر کرونا چیست؟

ویروس HIV مبتلایان را در برابر بیماری های سخت آسیب پذیر می سازد و افراد میانسال آلوده به ویروس ایدز بیشتر در معرض نوع شدید بیماری قرار دارند که دلیل آن نبود روش های درمانی در دسترس در زمان کشف ویروس ایدز است

اما در مورد بیماران مبتلا به فشار خون، درحالی که کارشناسان به طور دقیق نمی دانند چرا افرادی با مسائل قلبی عروقی بیشتر بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند اما بعضی از پزشکان بر این باورند که فشار مضاعف به ریه ناشی از فشار کرونا بر قلب فشار وارد می نماید.

دیابت نوع یک و نوع دو هم باعث می گردد احتمال ابتلای فرد به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا افزایش پیدا کند همچنین بیماری های تنفسی ظرفیت ریه برای مقابله با ویروس را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین در بیماران مبتلا به سرطان علاوه بر آنکه در معرض مسائل تنفسی ناشی از این بیماری قرار دارند از شرایط لازم برای دریافت واکسن و روش های درمانی تقویت کننده سیستم ایمنی محروم هستند.

4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1419

به "کدام بیماران باید بیشتر مراقب ویروس کرونا باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام بیماران باید بیشتر مراقب ویروس کرونا باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید