کشته شدن 6 نفر در حمله انتحاری به کلیساهای اندونزی

به گزارش بارازعلی، بمبگذاران انتحاری با حمله به 3 کلیسا در اندونزی موجب مرگ حداقل 6 نفر شدند.

کشته شدن 6 نفر در حمله انتحاری به کلیساهای اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پلیس اندونزی خاطرنشان کرد: در حمله بمبگذاران انتحاری به 3 کلیسا در شهر سورابایا دومین شهر بزرگ این کشور تاکنون حداقل 6 نفر کشته و 35 نفر دیگر زخمی شدند.

اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا به شمار می رود و اخیرا با افزایش تحرکات گروه های شبه نظامی و تروریستی روبرو شده است.

پلیس اندونزی اعلام نموده است که این حملات توسط بمبگذاران انتحاری صورت گرفته است. پلیس نسبت به افزایش تعداد قربانیان این حملات هشدار داده است.

سخنگوی پلیس استان جاوای شرقی در این باره گفت: انفجارهایی در 3 کلیسا اتفاق افتاده و تاکنون 35 نفر به بیمارستان منتقل شده اند. هنوز یک مکان وجود دارد که پلیس نتوانسته است وارد آن گردد.

تصاویر تلویزیونی از یک کلیسا نشان می دهد که آتش و دود آن را فراگرفته است. تحقیقات پلیس درباره وقوع یک انفجار احتمالی در کلیسای چهارم در این شهر ادامه دارد. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

این بمبگذاری ها چند روز پس از آن صورت گرفته است که زندانیان مسلح 5 عضو نیروهای مقابله با تروریسم اندونزی را در یک زندان واقع در حومه شهر جاکارتا کشته اند.

طی سال های اخیر اندونزی شاهد گسترش فعالیت های تروریستی مرتبط با تروریست های داعش بوده است. مهمترین و جدی ترین رویداد تروریستی در اندونزی در سال های اخیر مربوط به ژانویه 2016 میلادی است که 4 بمبگذار انتحاری و افراد مسلح به یک بازار در جاکارتا حمله کردند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 610

به "کشته شدن 6 نفر در حمله انتحاری به کلیساهای اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 6 نفر در حمله انتحاری به کلیساهای اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید