کنایه سنگین نماینده روسیه در آژانس به آمریکا

به گزارش بارازعلی، ایرنا نوشت: نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: آمریکا همیشه در مساله خلع سلاح هسته ای، فرانسه و انگلیس متحدان هسته ای خود را از یاد می برد.

کنایه سنگین نماینده روسیه در آژانس به آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخاییل اولیانوف روز سه شنبه در حساب خود در توییتر نوشت: شرکای آمریکایی همیشه در زمینه راهبردی متحدان راهبردی خود فرانسه و انگلیس را از یاد می برند.

وی اضافه کرد: آنها نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند که اظهارات یکجانبه آنها در خصوص (خلع سلاح هسته ای) چین ازنقطه نظر سیاست واقعی عجیب بنظر می رسد و موضع آن کشور (آمریکا) را ضعیف می نماید.

اولیانوف این مطلب را در پاسخ به توییت کاربری نوشت که گفته بود هیات آمریکا در کنفرانس بین المللی لندن در هفته گذشته بارها از چین خواست در مذاکرات سه جانبه روسیه و آمریکا شرکت کند تا از مسابقه تسلیحاتی جلوگیری گردد.

این کاربر شبکه توییتر اظهار داشت که پکن باتوجه به راستا گسترش توانمندی هسته ای این کشور، تهدید جدی برای امنیت راهبردی محسوب می گردد.

لازم به ذکر است ایالات متحده بارها از چین خواسته است که به مذاکرات سه جانبه تسلیحات هسته ای با مسکو بپیوندد.

روز اول بهمن ماه رابرت وود سفیر خلع سلاح آمریکا در افتتاحیه کنفرانس خلع سلاح تحت حمایت سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت: ما فکر می کنیم با توجه به اینکه تخمین زده می گردد ذخایر هسته ای چین در طی 10 سال آینده دو برابر گردد، اکنون زمان آن است که مذاکرات سه جانبه تسلیحات هسته ای با مسکو انجام گردد.

وود اضافه کرد: هفته گذشته واشنگتن مذاکرات سه جانبه احتمالی را در یک جلسه امنیتی با روسیه مورد بحث و گفت وگو قرار داد و در خصوص برگزاری این مذاکرات با روسیه به تفاهم هایی دست یافت.

پکن اعلام نموده است که تسلیحات چین در پایین ترین سطح نیازهای امنیت ملی قرار گرفته است و قابل مقایسه با اسلحه های روسیه و ایالات متحده نیست.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز خاطرنشان نموده است که مسکو در مذاکرات سه جانبه احتمالی شرکت خواهد نمود، اما وی چین را مجبور نخواهد نمود که موضع فعلی خود را تغییر دهد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1070

به "کنایه سنگین نماینده روسیه در آژانس به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه سنگین نماینده روسیه در آژانس به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید