گفت وگوی تلفنی ظریف با همتای کویتی

به گزارش بارازعلی، وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با همتای کویتی ضمن گفت وگو درباره مناسبات دوجانبه، از یاری های دولت و ملت این کشور در پی سیل اخیر قدردانی کرد.

گفت وگوی تلفنی ظریف با همتای کویتی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، خبرگزاری کونا از تماس تلفنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت در روز یکشنبه اطلاع داد.

براساس این گزارش، ظریف در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و موضوعات مورد نگرانی دو طرف گفت وگو نموده و همچنین از دولت و ملت کویت برای حمایت از ایران به خصوص در مواجهه با سیل اخیر قدردانی کره است.

به گزارش فارس، سفارت کویت در تهران از ارسال دو محموله یاری های انسانمحبت آمیز و امدادی به سیل زدگان ایران اطلاع داد. در این خصوص اولین محموله این یاری های داوطلبانه این کشور به مردم سیل زده ایران شامل 40 تن مواد غذایی و پزشکی 16 فروردین وارد ایران شد.

سفارت کویت همچنین 18 فروردین از ارسال دومین محموله یاری ها به ایران اطلاع داد و خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پل هوایی امداد رسانی و ارسال یاری های انسان محبت آمیز از سوی دولت کویت ظهر یکشنبه (18 فروردین) دومین هواپیمای کویتی حامل این یاری ها به وزن 40 تن که شامل مواد غذایی می باشد وارد ایران شد.

سفارت کویت همچنین در بیانیه خود افزوده است: جمعیت هلال احمر کویت متعهد به تحویل کالاهای زیر به هلال احمر ایران به عنوان اولین مرحله از یاری ها شد؛ هزار خیمه 12 متری، دو هزار سبد مواد غذایی یک ماه برای هر خانوار، دو هزار پتو و یکصد دستگاه پمپاژ آب.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 277

به "گفت وگوی تلفنی ظریف با همتای کویتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ظریف با همتای کویتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید