یوفا تا 26 اردیبهشت تکلیف لیگ های اروپایی را معین می نماید

به گزارش بارازعلی، اتحادیه فوتبال اروپا برای آن دسته از کشورهایی که به خاطر شیوع کرونا، از ادامه دادن مسابقات فوتبال باشگاهی شان منصرف شوند، دستورالعمل هایی مشخص می نماید.

یوفا تا 26 اردیبهشت تکلیف لیگ های اروپایی را معین می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، شبکه اسکای اسپورتس اعلام نمود که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) حداکثر تا 15 ماه می (26 اردیبهشت) پیشنهادهایی رسمی را به اتحادیه ها و فدراسیون های عضو ارائه خواهد نمود که در آنها یکسری راهکارها و دستورالعمل های برای موارد خاصی که لیگ ها تصمیم به نیمه تمام گذاشتن مسابقات شان بگیرند، لحاظ شده است.

شیوع کرونا نزدیک به دو ماه است که باعث تعلیق تقریباً تمامی لیگ های فوتبال اروپایی شده و در بعضی از کشورهای که بیشتر درگیر این مسئله شده اند، معین نیست که شرایط از سر دریافت مسابقات فراهم گردد یا نه. بعضی از این کشورها مانند بلژیک پیش از این تصمیم به نیمه تمام گذاشتن فصل و معرفی قهرمان لیگ کردند و زمزمه هایی مبنی بر احتمال تکرار این اتفاق برای چند لیگ دیگر هم شنیده می گردد.

به همین دلیل یوفا که تا پیش این در مورد نیمه تمام گذاشتن مسابقات لیگ هشدار داده بود و هنوز هم بر ادامه مسابقات تأکید دارد، دستورالعمل هایی را برای نیمه تمام گذاشتن لیگ های اروپایی برای ارسال اتحادیه های خواستار اجرای این برنامه ارسال خواهد نمود.

تمامی 55 اتحادیه و فدراسیون عضو یوفا به وسیله ویدئو کنفرانس با اعضای کارگروه ویژه یوفا از این موضوع اطلاع یافتند و یک گروه از مقامات ارشد فوتبال قاره سبز نیز در سطحی بالاتر درباره تأثیر بحران کرونا بر فوتبال، در حالی که در بعضی کشورها از جمله آلمان بازیکنان تمرینات شان را از سر گرفته اند، رایزنی و گفتگو کردند.

این گروه که در حال آنالیز برای ایجاد تقویمی مناسب جهت برگزاری بازی های به جامانده تا انتها فصل هستند، به اتحادیه های عضو در مورد ایجاد شرایطی برای به انتها رساندن لیگ ها توصیه اکید نموده اند و قرار است تا اواسط ماه میلادی آینده (ماه می) راهکارهای خود را در قالب پیشنهادهایی رسمی ارائه نمایند. این پیشنهادها قرار است شامل راهکارهایی برای اتحادیه های خواستار نیمه تمام گذاشتن مسابقات باشگاهی شان باشد. یکی از آن موارد مشخص معیار و سازکار برای مشخص نمایندگان آن اتحادیه ها در رقابت های اروپایی فصل آینده است (تیم های که سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را کسب خواهند کرد).

طبق اعلام شبکه اسکای اسپورتس، تا به امروز هنوز هیچ اتحادیه ای که لیگ های شان شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا دارند از یوفا درخواست صدور مجوز برای به انتها رساندن زودهنگام مسابقات باشگاهی شان را نداشته اند. مطابق اعلام یوفا، نیمه تمام گذاشتن لیگ ها بدون مجوز این سازمان می تواند مانع از حضور نمایندگان آن لیگ ها در مسابقات اروپایی فصل آینده گردد.

قرار است فردا (پنجشنبه) اعضای کمیته اجرایی یوفا تشکیل جلسه داده و هرگونه درخواست خاص از اتحادیه های عضو را مورد آنالیز قرار دهند. همچنین اتحادیه های عضو در مورد دریافت بودجه های ویژه برای یاری به آنها جهت جبران ضرر های اقتصادی ناشی از تعلیق مسابقات، با یکدیگر بحث کردند که البته هنوز جزئیات آن معین نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1190

به "یوفا تا 26 اردیبهشت تکلیف لیگ های اروپایی را معین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوفا تا 26 اردیبهشت تکلیف لیگ های اروپایی را معین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید