یونان اروپا را تهدید به اعزام موج پناهندگان خود به این اتحادیه کرد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: آتن اروپا را تهدید کرد که اگر در تأمین اقتصادی پناهندگان خود به یونان یاری نکند، موج مهاجران غیرقانونی در این کشور را روانه دیگر کشورهای اروپایی می نماید.

یونان اروپا را تهدید به اعزام موج پناهندگان خود به این اتحادیه کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه راینیشن پست، بعد از مناقشات بر سر بدهی های یونان حالا یک رویارویی دیگر بین آتن و بروکسل این بار بر سر پناهندگان به وجود آمده است.

بر اساس گزارش های مطبوعاتی، گیانیس پانوسیس معاون وزیر کشور یونان تهدید نموده است که حدود 300هزار تا 500هزار مهاجر غیرقانونی در کشورش را به دیگر کشورهای اروپایی روانه می نماید.

وی که در مصاحبه با نشریه فوکوس سخن می گفت، گفت: یونان متزلزل از بحران باید در تأمین پناهندگان خود به صورت قدرتمندتر توسط دیگر کشورهای اتحادیه اروپا حمایت گردد؛ وگرنه ما حدود 300هزار مهاجر خود را روانه و سرازیر اروپا می کنیم.

وزارت کشور آلمان تمایلی نداشت که اظهارات این مقام یونانی را تفسیر کند. یک سخنگوی وزارت کشور آلمان در این باره گفت: این درخواست متوجه بروکسل و نه دولت آلمان است.

معاون وزیر کشور یونان در رادیوی این کشور نیز از شمار حدود 500هزار مهاجر غیرقانونی در کشورش سخن گفت که می توانند به اروپا روانه شوند.

پانوسیس همچنین قانون دوبلین درباره پناهندگان در اتحادیه اروپا را غلط ارزیابی نموده گفت: این قانون پیش بینی می نماید که هر کشوری مسئول یک پناهنده ای است که در آن کشور برای اولین بار به عنوان پناهجو وارد شده است واین بدین مفهوم است که یونان اجازه ندارد به سادگی پناهندگان خود را به دیگر کشورهای اروپایی بفرستد.

پانوسیس همچنین درخواست کرد که پناهندگان به صورت یک نواخت در سراسر اروپا و با توجه به قدرت مالی کشورها تقسیم شوند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 463

به "یونان اروپا را تهدید به اعزام موج پناهندگان خود به این اتحادیه کرد" امتیاز دهید

2 کاربر به "یونان اروپا را تهدید به اعزام موج پناهندگان خود به این اتحادیه کرد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان اروپا را تهدید به اعزام موج پناهندگان خود به این اتحادیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید