یک حقوقدان: درباره وکیل سوییسی به فدراسیون هشدار داده بودیم

به گزارش بارازعلی، مصطفی کاراندیش معتقد است که وکیل سوییسی فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس هم مانند پرونده های استوکس و اروین، تبانی و خیانت نموده است.

یک حقوقدان: درباره وکیل سوییسی به فدراسیون هشدار داده بودیم

مصطفی کاراندیش، معاون حقوقی سابق تراکتور و یکی از وکلای حقوقی فعال در ورزش در گفت وگو با خبرنگاران در مورد شکست ایران در پرونده ویلموتس و جریمه سنگین فوتبال ایران گفت: من آن موقع هم به فدراسیون تذکر دادم که وکیل سوییسی فدراسیون در تمامی دعاوی که از سوی ایرانی ها به عهده می گیرد، خیانت و تبانی می نماید و از این طریق که سابقه ریاست کمیته معین شرایط فیفا را دارد، پرونده ایرانی ها را می گیرد و با خیانت، در آمدزایی می نماید.

وی ادامه داد: من در پرونده استوکس و اروین که او از سمت باشگاه تراکتور به فیفا برده بود، بعد از این که لوایح ارسالی او را خواندم معین بود طوری آن را نوشته بود که طرف ایرانی بازنده پرونده باشد. معرف آن هر کس که بود، به ضرر باشگاه های ایرانی عمل می کرد.

کاراندیش اضافه نمود: من آن موقع هم به فدراسیون فوتبال هشدار دادم که این وکیل علیه السلام نیست و می توانید از وکلای بهتری بهره ببرید. من نمی دانم لایحه فدراسیون به چه صورت بوده اما در آن موقع از فدراسیون خواستم که این لایحه را برای من بفرستد که تا به عنوان یک تیم حقوقی آن را آنالیز کنیم و نقاط قوت و ضعف لایحه را بسنجیم که به خاطر محرمانه بودن چیزی به ما ارائه ندادند و خیلی هم ضعیف عمل کردند.

معاون حقوقی سابق تراکتور درباره شانس پیروزی ایران در CAS شرح داد: CAS می گوید اگر ایراد یا دفاعی بوده که باید در مرحله حل اختلاف یا کمیته معین شرایط فیفا، داشتی و ارائه نکردی قصور کردی ولی اگر موردی بوده که توسط مراجع قضایی فیفا آنالیز نشده، آن را بازبینی و قضاوت می نماید. نمی دانم دفاعیه ای که وکیل سوییسی انجام داده چه بوده است. مگر این که فدراسیون فراخوانی بگذارد تا تیم های حقوقی فعال در ورزش این لوایح را آنالیز نمایند. من هشدار دادم که این مرد خیانت می نماید زیرا سابقه تبانی او را در پرونده دو بازیکن تراکتور و یک بازیکن ماشین سازی دیده بودم و قصوری انجام داده بود که یک کارآموز حقوقی هم آن را انجام نمی داد.

وی اضافه نمود: مقصر اصلی فدراسیون فوتبال است که تحقیق و آنالیز در مورد وکیل سوییسی نکردند. ما حتی به فدراسیون فوتبال نامه زده بودیم که این وکیل مشکل دار است که در آن موقع خطیر خودش را وسط انداخت و از او حمایت کرد. من حتی این وکیل را به مناظره هم دعوت کردم تا رسانه ها به عنوان قاضی شاهد کوتاهی های او باشند. من فکر می کنم چیزی شبیه به پرونده استوکس و اروین در پرونده ویلموتس اتفاق افتاده و این وکیل سوییسی استناد به غیبت غیرموجه نموده اما صرفا ادعا نموده و مستنداتی ارائه نداده است. او باید از اداره گذرنامه استعلام می گرفت و با مدرک به مراجع قضایی فیفا می رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1404

به "یک حقوقدان: درباره وکیل سوییسی به فدراسیون هشدار داده بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک حقوقدان: درباره وکیل سوییسی به فدراسیون هشدار داده بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید