یک فرمانده طالبان: آتش بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نیست

به گزارش بارازعلی، یک فرمانده طالبان گفت که پیش از خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان برقراری آتش بس و یا شروع گفت وگوها با دولت این کشور ممکن نیست.

یک فرمانده طالبان: آتش بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مولوی منصور از فرماندهان طالبان در جنوب غرب کابل گفت: برقراری آتش بس اصلاً ممکن نیست زیرا وقتی آمریکایی ها در کشور هستند افغانستان تحت اشغال است.

این فرمانده میان رده طالبان به اسکای نیوز گفت: آن ها باید بطور کامل از افغانستان خارج شوند در غیر اینصورت برقراری آتش بس ممکن نیست.

منصور که ارتباط مستقیمی با هیئت مذاکره نماینده طالبان در قطر ندارد، ادامه داد: وقتی آمریکایی ها اینجا را ترک نمایند پس از آن گفت وگوها بین طرف های افغان شروع می گردد، وقتی آمریکایی ها حضور دارند هیچکس با غلامان آن ها گفت وگو نخواهد کرد.

وی توضیح داد که طالبان خواهان همه نیروهای آمریکایی از افغانستان است و حضور حتی یک نظامی این کشور در افغانستان به معنی ادامه اشغال خواهد بود.

منصور ادامه داد: شرایط ما ایجاد یک دولت اسلامی، خروج همه نیروهای خارجی و نظام اسلامی مشترکی است که مورد توافق همه باشد. مطمئن هستم که به توافق صلح دست پیدا می کنیم زیرا آمریکایی ها جز صلح گزینه دیگری ندارند و اگر موافقت ننمایند ما با زور آن ها را بیرون می کنیم.

این در حالی است که در چند روز اخیر بعضی رسانه های غربی از موافقت شورای رهبری طالبان با برقراری آتش بس 10 روزه خبر می دهند اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد این گزارش ها توضیح داد که طالبان هیچ تصمیمی درباره آتش بس نگرفته است.

سخنگوی طالبان با این حال افزود که آمریکایی ها در مذاکرات درخواست کاهش خشونت ها و حجم عملیات را مطرح نموده اند و اکنون مشورت های داخلی طالبان در این زمینه جریان دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 884

به "یک فرمانده طالبان: آتش بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فرمانده طالبان: آتش بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید