40 هزار غیر نظامی افغان در 4 سال اخیر کشته و زخمی گردیده اند

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از افق، مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که بیش از 40 هزار غیر نظامی در جریان 4 سال گذشته در افغانستان کشته و زخمی گردیده اند.

40 هزار غیر نظامی افغان در 4 سال اخیر کشته و زخمی گردیده اند

وی اضافه کرد: افزایش تلفات غیرنظامیان خطرناک است. ما شاهد هستیم که شماری از افغان ها در 40 سال گذشته در جنگ زاده گردیده اند، در جنگ بزرگ گردیده اند و در جنگ مرده اند.

همزمان، فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، گفت که آمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان، در بالاترین سطح است و به همین دلیل شهروندان افغان به کشورهای خارجی مهاجرت نموده اند.

وی همچنین از بروز خشکسالی در افغانستان ابراز نگرانی کرد، به گفته وی خشکسالی زندگی مردم این کشور را با مشکل جدی روبرو نموده است.

از سویی هم، سازمان ملل متحد از کشورهای همسایه افغانستان و همچنین اروپا خواست تا در مورد اخراج مهاجران افغان بازنگری نمایند.

این سازمان در ادامه خاطرنشان کرد: ما از کشورهای ایران و پاکستان که بیش از 2 میلیون افغان در آنجا پناهنده هستند، خواستیم که در آنالیز وضعیت پناهندگان به صورت قانونی و منظم همکاری نمایند.

وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست که به دلیل وضعیت نابسامان افغانستان، در مورد رد درخواست پناهندگان افغان از اروپا بازنگری نمایند.

افزون بر این مقامات سازمان ملل متحد در امور پناهندگان متعهد گردیده اند که در روند بازگشت داوطلبانه برای دو و نیم میلیون مهاجر افغان در کشورهای منطقه، توام با فراهم ساختن زمینه کار و آموزش، همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 119

به "40 هزار غیر نظامی افغان در 4 سال اخیر کشته و زخمی گردیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 هزار غیر نظامی افغان در 4 سال اخیر کشته و زخمی گردیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید