9 میلیارد دلار خسارت آتش سوزی در جنگل های کانادا

به گزارش بارازعلی، آتش سوزی جنگل های منطقه کانادا در حالی رو به افزایش می گذارد که بر اساس برآوردها این حادثه تاکنون بیش از 9 میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.

9 میلیارد دلار خسارت آتش سوزی در جنگل های کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران؛ آتش سوزی جنگل های منطقه کانادا در حالی رو به افزایش می گذارد که ده ها هزار تن از مردم این منطقه مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که آتش وسوزی جنگل های آلبرتا در کانادا ادامه دارد یک تحلیلگر در مونترال کانادا خسارت این حادثه را تاکنون بیش از 9 میلیارد دلار برآورد نموده است.

بعد از اینکه آتش سوزی جنگل های منطقه شدت گرفت و به مناطق شهری سرایت کرد کل جمعیت شهر فورت مک موری در شمال آلبرتا خانه هایشان را رها کردند و از شهر خارج شدند.

آتش چندین خانه را در ناحیه فورت مک موری که در حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد، نابود نموده است.

این در حالی است که روز گذشته و با گسترش آتش سوزی، مقامات آلبرتا از مردم خواستند شهر را تخلیه نمایند.

نخستین بار آتش روز یکشنبه در جنوب غربی مناطق مسکونی آلبرتا مشاهده شد و مقامات بر این باور هستند که آتش منطقه ای به وسعت 2 هزار و 656 هکتار را دربر خواهد گرفت.

پیشروی و شدید آتش سوزی ها در حالی اتفاق می افتد که بیش از 90 آتش نشان در چند روز اخیر در منطقه مستقر شدند اما به دلیل وزش باد شدید قادر به مهار آتش نشدند.

بعد از ظهر روز سه شنبه، آتش بزرگراه 63 جاده اصلی این شهر را هم مسدود کرد و چند خانه در مناطق بیکن هیل و تریلر پارک را هم نابود کرد.

گزارش ها حاکی از این است که تا نیمه شب گذشته حدود 44 هزار تن از ساکنان این شهر فرار نموده به گونه ای که جاده های مواصلاتی با ترافیک سنگینی روبرو شده اند.

ایالت آلبرتا کانادا نیز در پی وخیم تر شدن اوضاع درخواست دریافت یاری های نظامی برای کنترل آتش سوزی کرد.

بریان جین، رهبر حزب مخالف مجلس محلی ایالت آلبرتا نیز گفت: من نگران این هستم که بخش بزرگی از شهر زادگاه من امشب گرفتار آتش سوزی گردد و به کام شعله های آتش برود.

وی همچنین گفت که شهر زادگاه وی اولین نقطه بر سر راه این آتش سوزی واقع شده است.

آتش سوزی در قلب منطقه نفت خیز کانادا روز یکشنبه و از نواحی جنوب شرقی شهر فورت مک کوری کانادا شروع شد و بر اثر وزش باد به سرعت به سمت این شهر گسترش یافت.

داربی آلن، رئیس واحد آتش نشانی شهر فورت مک کوری اعلام نمود که این آتش سوزی تاکنون منجر به نابودی یک محله مسکونی در جنوب شرقی این شهر شده است و بخش های دیگری از این شهر نیز به شدت آسیب دیده و یا در معرض تهدید قرار گرفته اند.

راشل نوتلی، سروزیر ایالت آلبرتا نیز در سخنانی عنوان داشت که تخلیه این میزان جمعیت از یک شهر، بزرگترین مورد از نوع خود در تاریخ این ایالت است.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 458

به "9 میلیارد دلار خسارت آتش سوزی در جنگل های کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "9 میلیارد دلار خسارت آتش سوزی در جنگل های کانادا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 میلیارد دلار خسارت آتش سوزی در جنگل های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید