آیا آیپد مینی به خاتمه خط رسیده است؟

به گزارش بارازعلی، مدتی پیش، سایت Bloomberg در گزارشی به تفصیل توضیحاتی را در مورد مراسم رونمایی از آیفون های 2018 ارائه داد. طبق این گزارش، می توانیم انتظار معرفی سه آیفون 5.8، 6.1 و 6.5 اینچی با طراحی مشابه آیفون X را داشته باشیم. در این بین جای یک گجت همچنان خالی است، زیرا در این گزارش اشاره ای به گجت آیپد مینی نشده است.

آیا آیپد مینی به خاتمه خط رسیده است؟

آیپد مینی در سال 2012 معرفی گشت و جدیدترین مدل آن آیپد مینی 4 نام دارد که اپل در سال 2015 از آن رونمایی کرد؛ هرچند جدیدترین مدل این گجت مشخصه های شگفت انگیزی نداشت و در حقیقت از سخت افزار آیپد ایر 2 بهره می برد، اما آیپد مینی 4 به لطف بهره گیری از صفحه نمایش 7.9 اینچی و جمع وجور بودن اندازه کلی آن، توجه هواداران تبلت های نه چندان بزرگ را جلب کرد. این تبلت که از نمایشگر با کیفیتی بهره می برد و عمر باتری بالایی هم داشت، برای بسیاری از کاربران در نقش کتابخوان انجام وظیفه می کرد.

از زمان عرضه آیپد مینی 4، به نظر می رسد اپل به طور کلی این سری تبلت ها را فراموش نموده است. در سه سال گذشته تنها خبر جدیدی که در مورد آن ها منتشر گشته، خبر مربوط به توقف فراوری مدل های 32 و 64 گیگابایتی این تبلت بوده است. آیپد مینی که همین امروز خریداری می کنید، مجهز به تراشه A8 است؛ تراشه ای که برای اولین بار در سال 2014 همراه با آیفون 6 معرفی گشت. این یعنی با وجود اینکه اپل همچنان این تبلت را می سازد و روانه بازار می نماید، اما قدمت قطعات سخت افزاری آن به 4 سال پیش برمی گردد؛ این در حالی است که از سال 2014 تا حالا، اپل 6 تراشه سری A جدید را عرضه نموده است.

در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که آیپد مینی 4 با قیمت 400 دلاری به فروش می رسد اما آیپد 2018 که چند ماه پیش معرفی گشت و از قطعات جدید بهره می برد و از قلم اپل هم پشتیبانی می نماید، 329 دلار قیمت دارد. البته مدل پایه آیپد مینی از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد اما حافظه داخلی مدل پایه آیپد جدید 32 گیگابایت است. اما حتی اگر مدل 128 گیگابایتی آیپد 2018 را خریداری کنید، قیمت آن تنها 30 دلار بیش از آیپد مینی 4 است و با پرداخت این مابه التفاوت نه چندان زیاد، از حافظه داخلی یکسان و امکانات سخت افزاری بسیار بهتری می توانید استفاده کنید.

به همین خاطر باید این سوال را مطرح کنیم: آیا آیپد مینی به طور کلی فراموش گشته است؟ به نظر می رسد آیپد مینی هم به امثال گجت هایی مانند مک بوک ایر، مک مینی و آیفون SE پیوسته، زیرا اپل همچنان این گجت ها را می فروشد اما اصلا توجهی به آن ها نشان نمی دهد.

البته اگر از دیدگاهی دیگر به این قضیه نگاه کنیم، مرگ آیپد مینی کاملا منطقی جلوه می نماید. با توجه به افزایش اندازه صفحه نمایش گوشی ها و کاهش حاشیه ها در آیفون های 2018، روزبه روز فاصله بین آیفون ها و آیپدهای استاندارد کمتر از گذشته می گردد. به همین خاطر آیپد مینی که به عنوان یک تبلت جمع وجور روانه بازار شد، دیگر هواداران چندان زیادی ندارد و افراد در عوض ترجیح می دهند که از تبلت های استاندارد یا گوشی های بزرگ بهره ببرند.

در نهایت باید این سوال را مطرح کنیم که اگر اپل رسما مرگ سری آیپد مینی را اعلام کند، آیا جای خالی آن را احساس خواهید کرد؟

منبع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 118

به "آیا آیپد مینی به خاتمه خط رسیده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آیپد مینی به خاتمه خط رسیده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید