ارثیه مطالعه نکردن باید از بین برود

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا قانع، بعداز ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شعبه فارس چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: فعالیت ها در راستای فرهنگ سازی و ارتقا سطح فرهنگ کتابخوانی انجام شده است.

ارثیه مطالعه نکردن باید از بین برود

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ، مطالعه و کتابخوانی همواره مد نظر این انجمن بوده است، اظهار داشت: فعالیت در این زمینه باید عملیاتی و از حد صحبت خارج شود و گام موثری را در راستای توسعه و ترویج کتابخوانی برداشت.

قانع با تاکید بر اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است و باید زمینه های مختلف مطالعه را برای همان عده اندک فراهم کنیم، یادآور شد: با همکاری امیراکتاب و انجمن، کار توزیع کتاب را در سطح استان فراهم شد و امیدواریم جشنواره تابستانه کتاب فارس حرکت جدیدی در راستای ترویج کتاب باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی به ویژه کتاب، نمی توان توقع درآمد داشت و حتی برخی کتاب فروشی ها تعطیل شدند، افزود: ارثیه مطالعه نکردن باید از جایی قطع شود و از بین برود و تاکنون تلاش هایی که برای ترویج کتابخوانی انجام شده، به شکل جزیره ای بوده و باید از امروز هم افزایی شکل گیرد.

بر اساس این گزارش در ادامه، دکتر حسن مقدس زاده، دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استان فارس هم گفت: مجموعه امیراکتاب برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت های زیادی انجام می دهد اما نباید از نقش رسانه ها در موفقیت این طرح غافل شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 22 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 16

به "ارثیه مطالعه نکردن باید از بین برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارثیه مطالعه نکردن باید از بین برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید