جشنواره ادبی یوسف در قم برگزار می شود

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، جشنواره یوسف با هدف انعکاس و انتقال میراث هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی در استان قم همزمان با سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

جشنواره ادبی یوسف در قم برگزار می شود

محمدجواد قدسی، دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: نویسندگان قمی می‌توانند حداکثر تا 20 شهریورماه 1397 آثار خود را به دبیرخانه جشنواره یوسف ارسال کنند.

مدیر ارتباطات و هنری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به راه‌های ارتباطی جشنواره افزود: پست الکترونیکی [email protected] و آیدی تلگرام و سروش @dastanyusef و @finano_ir آماده دریافت آثار علاقمندان به شرکت در جشنواره یوسف است.

وی در رابطه با موضوعات جشنواره نیز تأکید کرد: نویسندگان می‌توانند پیرامون موضوعاتی همچون دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مقاومت و بیداری اسلامی آثاری خلق کرده و در جشنواره شرکت کنند.

به گفته قدسی بخش ویژه جشنواره نیز موضوع مقاومت 45 روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر است و همچنین نویسندگان می‌توانند به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان قم در عملیات‌ها و یگان‌های، دست آوردهای دفاع مقدس و تبعات این حماسه‌ها بپردازند.

دبیر جشنواره یوسف به شرایط شرکت در جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: تعداد صفحات اثر نباید از 15 صفحه یعنی حدود 4 هزار کلمه تجاوز کند و یا قبلاً در نشریه یا کتاب مستقل و مشترکی چاپ نشده باشد.

به گفته وی آثار باید به صورت تایپی و در دو نسخه ارسال شود و محدودیتی برای ارسال آثار از نظر کمی وجود ندارد، نهایتاً داستان‌های منتخب ویرایش شده و در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد.

قدسی به جوایز اهدایی هم اشاره کرد و افزود: به نفر اول یک میلیون و 500 هزار تومان، نفر دوم یک میلیون تومان و نفر سوم 600 هزار تومان تعلق خواهد گرفت و نفر چهارم تا دهم نیز جوایز فرهنگی دریافت خواهند کرد، در بخش ویژه و مقاومت خرمشهر هم به نفر برتر 700 هزار تومان و نفر تقدیری 500 هزار تومان تعقل خواهد گرفت.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 68

به "جشنواره ادبی یوسف در قم برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ادبی یوسف در قم برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید