جلب مشارکت افکار عمومی دردفاع از منافع ملی، از وظایف اهالی خبراست

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت این روز، اطلاع‌رسانی صحیح و جلب مشارکت افکار عمومی در دفاع از مصالح و منافع ملی را از مهم‌ترین وظایف امروز اهالی خبر دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی افزایش امید و نشاط در جامعه و آماده‌سازی و روحیه‌بخشی برای گذر از تنگناها و بحران‌ها، رسالتی ملی است که خبرنگاری را تا حد مبارزه‌ای سرشار از حماسه و دلیری اعتلا می‌بخشد و جایگاه خبرنگار را به مقام مجاهده می‌رساند.

جلب مشارکت افکار عمومی دردفاع از منافع ملی، از وظایف اهالی خبراست

متن پیام محمود واعظی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفدهم مرداد روز گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بزرگوار صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه، فرصتی مغتنم برای شناسایی و بررسی ابعاد و نقش خطیر رسانه‌ها و ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمات ارزشمند فعالان عرصه اطلاع‌رسانی است که با قلم توانای خود و انعکاس دقیق اخبار و رویدادها، در تنویر افکار عمومی و ایجاد نشاط و امید در جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.

عرصه خبر به مثابه آیینه تمام‌نمای انتظارات و مطالبات بر حق مردم جامعه است که فعالان خبره، توانمند و غالباً فداکار و شجاع آن با تعهد، تخصص، شفافیت و رعایت امانت‌داری، چراغ راه آینده جامعه خود هستند.

اثرگذاری تلاشگران این عرصه گسترده، فقط در انتقال اطلاعات نیست، بلکه آنها پیونددهندگان فرهنگ‌ها، ارزش‌ها، اخلاق و سنن جامعه‌اند و در واقع می‌توان آنها را وجدان همیشه بیدار جامعه نامید.

رسالت اصحاب خبررسانی در این برهه از زمان که بدخواهان نظام و ملت با اهداف از پیش تعیین شده، ایران اسلامی را در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داده‌اند، از اهمیتی مضاعف برخوردار است. لذا اطلاع‌رسانی صحیح و جلب مشارکت افکار عمومی در دفاع از مصالح و منافع ملی، از مهم‌ترین وظایف امروز اهالی خبر است.

در شرایط کنونی افزایش امید و نشاط در جامعه و آماده‌سازی و روحیه‌بخشی برای گذر از تنگناها و بحران‌ها، رسالتی ملی است که خبرنگاری را تا حد مبارزه‌ای سرشار از حماسه و دلیری اعتلا می‌بخشد و جایگاه خبرنگار را به مقام مجاهده می‌رساند.

اینجانب با تقدیر از همراهی و همدلی اصحاب رسانه و خبر در انعکاس فعالیت‌های دولت تدبیر و امید و همچنین ارایه راهکارها و نقدهای سازنده؛ و آرزوی بهروزی و توفیق روزافزون برای همه تلاشگران عرصه دانایی، افزایش بیش از پیش ارتباط ارزشمند این عزیزان فرهیخته و فرهنگ‌ساز با خادمان خود در دولت دوازدهم را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 22 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 30

به "جلب مشارکت افکار عمومی دردفاع از منافع ملی، از وظایف اهالی خبراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلب مشارکت افکار عمومی دردفاع از منافع ملی، از وظایف اهالی خبراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید