درصد باسوادی استان بوشهر به 97 درصد رسید

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا دانش‌فر صبح دوشنبه در نشست کارگاهی با کارشناسان سواد آموزی مناطق و شهرستان‌های استان در بوشهر اظهار داشت نقش و تاثیر تبلیغات رسانه‌ای در تشویق و ترغیب افراد بی سواد برای فراگیری سواد بسیار مهم است.

درصد باسوادی استان بوشهر به 97 درصد رسید

وی اضافه کرد: صدا و سیما در اکثر مناطق شهری و روستایی استان در اکثر منازل حضور بارزی دارد و همین طور ائمه جمعه و جماعات با اقشار مختلف در ارتباط هستند و از این رو می‌توانند در بحث جذب سوادآموزان به کمک آموزش و پرورش بیایند.

معاون سواد آموزی استان بوشهر با تاکید بر اینکه برای پایان دادن به بی‌سوادی در استان باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در جذب سواد آموز تاکنون درصد باسوادی استان به 97 درصد رسیده است هرچند تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی با تقدیر از کارهای انجام گرفته در حوزه جذب سوادآموز، اظهار داشت: در سال جاری از نظر آمار تحت پوشش سواد آموزان در استان بیش از سه هزار نفر تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفتند.

دانش‌فر تعداد افراد بی سواد اتباع خارجی در گروه سنی 10 تا 49 ساله در استان را 11 هزار و 862 نفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی شده با همکاری اداره کل اتباع خارجی استانداری برنامه ای 4 ساله برای باسوادی 12 هزار نفر از اتباع بیگانه به اجرا درآید و دو مرکز یادگیری محلی در دشتستان و بوشهر ویژه اتباع خارجی راه اندازی شود.

وی با ذکر اینکه تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه در دو شهرستان بوشهر و دشتستان سکونت دارند، تاکید کرد: در سال جاری 200 نفر از افراد بی سواد اتباع در این دو مرکز یادگیری محلی تحت پوشش سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

وی خواستار نظارت بیشتر کارشناسان سواد آموزی بر امر برگزاری امتحانات شد و یادآوری کرد: دقت، سلامت و نظارت مستمر بر کلاس ها و امتحانات پایانی از عوامل مهم موفقیت استان در برگزاری سالم آزمون پایانی خواهد بود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 85

به "درصد باسوادی استان بوشهر به 97 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درصد باسوادی استان بوشهر به 97 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید