رسوخ فناوری نانو در صنایع نساجی با امضای تفاهم نامه مشترک

به گزارش بارازعلی، به منظور رسوخ فناوری نانو در صنایع نساجی، در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو تفاهم نامه همکاری میان انجمن صنایع پوشاک ایران و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو امضا شد.

رسوخ فناوری نانو در صنایع نساجی با امضای تفاهم نامه مشترک

به گزارش خبرنگاران، در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو تفاهم نامه همکاری مشترک میان انجمن صنایع پوشاک ایران و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به منظور استفاده از ظرفیت طرفین برای حمایت از توسعه فناوری و تجاری سازی محصولات فناورانه با هدف رسوخ و توسعه نانو در صنایع پوشاک به عنوان یکی از ظرفیت های اساسی صنعت نساجی کشور به امضا رسید.

بسترسازی برای توسعه و ترویج فناوری نانو به وسیله برگزاری رویدادهای تخصصی مشترک، حمایت از بازارسازی و سرمایه گذاری، ایجاد فضای همکاری و هم افزایی بین فناوران و شرکت های صنعتی و همچنین همکاری در انجام پروژه های تحقیقاتی از جمله محورهای این تفاهم نامه همکاری به شمار می رود.

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در گفت وگو با خبرنگاران امضای این تفاهم نامه را در راستای تسهیل در بهره مندی از فناوری نانو در صنعت پوشاک دانست و خاطر نشان کرد: اگر صنایع امروز برای به کارگیری فناوری اقدام نکنند، در آینده نزدیک بازار خود را از دست خواهند داد؛ چراکه محصولات ساخت داخل با استفاده از فناوری قابلیت رقابت پذیری می یابند.

وی استفاده از فناوری نانو را موجب ارتقای کیفیت محصولات و جذب مخاطب بیشتر دانست و یادآور شد: در حال حاضر در صنعت نساجی 7 فناوری نانو به بلوغ رسیده است که از آن جمله می توان به فناوری آنتی باکتریال، پارچه های آب گریز، منسوجات هایدروفیلیک (آب دوست)، باند و گاز، جذب آب بیشتر در حوله، ضد امواج در گن های بارداری، فناوری پارچه های الکتریسیته، پوشاک گرم کننده و خنک کننده اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 154

به "رسوخ فناوری نانو در صنایع نساجی با امضای تفاهم نامه مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوخ فناوری نانو در صنایع نساجی با امضای تفاهم نامه مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید