رکورد 468 دقیقه ای رحمتی، شماره یک تمام نمی گردد

به گزارش بارازعلی، رحمتی در لیگ و جام حذفی، 468 دقیقه است که گل نخورده. او مقابل فولاد، نساجی و پرسپولیس کلین شیت نموده و 120 دقیقه هم برابر نفت مسجدسلیمان گل نخورده و مقاومت جانانه ای انجام داده.

رکورد 468 دقیقه ای رحمتی، شماره یک تمام نمی گردد

به گزارش خبرنگاران ،در 37 سالگی، هنوز نمی توانیم او را نادیده بگیریم. دروازه بانی که شاید تکراری گردیده باشد اما تمام نه. او را سال هاست که درون دروازه استقلال می بینیم. با کمترین اشتباه و بیشترین سیو. انگار که بهتر از هر دروازه بانی، می داند که وظیفه یک دروازه بان چیست. اگر مهاجم باید گل بزند، اگر هافبک باید موقعیت خلق کند، اگر مدافع باید توپ بگیرد، دروازه بان هم نباید گل بخورد. این را رحمتی می داند و با تکیه بر همین دیدگاه، همچنان مرد شماره یک استقلال است.

برای رحمتی، رکوردها یکی پس از دیگری آمده و رفته اند. او در تمام سال های اخیر، بارها دروازه استقلال را برای چند بازی متوالی بسته نگه داشته اما رکوردی به نام او ثبت نگردیده. رکورد متعلق به حسین حسینی است. دروازه بان ذخیره استقلال که نیمکت نشینی را بر نمی تابد و سعی در بازگشت به دروازه تیمش را دارد. بازگشتی که با توجه به درخشش رحمتی درون دروازه استقلال، فعلا محال و دور از دسترس است.

رحمتی برای اینکه همچنان درون دروازه استقلال بماند، کم نقص ترین بازی های تمام عمر خود را انجام می دهد. البته اگر از لیگ قهرمانان آسیا و دو بازی رفت و برگشت مقابل السد فاکتور بگیریم. رحمتی در لیگ، 7 بازی برای استقلال انجام داده و 5 بار دروازه اش را بسته نگه داشته. آمار او 5 کلین شیت است، بهتر از تمام دروازه بان های لیگ و حتی بالاتر از وحید شیخ ویسی که این آمار را در 8 بازی به نام خود ثبت نموده است.

رحمتی هفته اول مقابل پیکان، هفته سوم برابر تراکتورسازی، هفته پنجم مقابل فولاد، هفته ششم برابر نساجی و هفته هفتم مقابل پرسپولیس با سیوهای متعدد خود از دروازه استقلال حفاظت کرد و اجازه نداد هیچ مهاجمی به بهانه گلزنی، خوشحالی کند. اتفاقی که البته فصل قبل هم برای حسین حسینی رخ داد و او بسیاری از مهاجمان لیگ برتری را ناکام کرد و دروازه اش را به مدت طولانی بسته نگه داشت.

رحمتی آمار مثبت دیگری هم از خود بر جا گذاشته. او در لیگ و جام حذفی، 468 دقیقه است که گل نخورده. آخرین گلی که رحمتی در لیگ برتر دریافت کرد، دقیقه 12 بازی با پارس جنوبی در جم بود. او از آن به بعد، مقابل فولاد، نساجی و پرسپولیس کلین شیت نموده و 120 دقیقه هم برابر نفت مسجدسلیمان گل نخورده و مقاومت جانانه ای انجام داده.

این آمار را رحمتی می تواند مقابل سایپا ارتقا بدهد. تیمی که البته مهاجمان قابلی در اختیار دارد. از آرمان رمضانی گرفته تا علی دشتی. به اینها مهدی ترابی را هم اضافه کنید تا ببینید رحمتی برای بسته نگه داشتن دروازه و ارتقای رکورد 468 دقیقه ای خود چه کار سختی پیش رو خواهد داشت.

10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 146

به "رکورد 468 دقیقه ای رحمتی، شماره یک تمام نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد 468 دقیقه ای رحمتی، شماره یک تمام نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید