طرح توسعه اقتصادی روستایی مراحل پایانی خود را طی می نماید

به گزارش بارازعلی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: فعالیت های مطالعاتی طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی استان اصفهان توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مراحل پایانی خود را طی می نماید و به زودی گزارش های تدوین شده در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان قرار خواهد گرفت.

طرح توسعه اقتصادی روستایی مراحل پایانی خود را طی می نماید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، مهدی ژیان پور در خصوص طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان اصفهان، اظهار کرد: طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی استان اصفهان در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و سازمان های برنامه و بودجه استان ها موظف هستند این طرح را طی پنج سال انجام دهند.

وی افزود: در استان اصفهان این طرح سال جاری کلید خورده و 122 روستا برای مطالعه انتخاب شده است. در ابتدا مشاوران برای عملیاتی کردن این طرح پیشنهادهای خود را ارائه کردند و در نهایت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و دانشگاه اصفهان به عنوان مشاوران طرح برگزیده شدند. معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، ادامه داد: براساس حوضه آبخیز، روستاها بین دو مشاور تقسیم بندی و 50 روستا برای فعالیت های مطالعاتی به جهاد دانشگاهی واحد اصفهان واگذار شد. در این مطالعات هفت دهستان در هفت شهرستان استان اصفهان شامل سمیرم، شهرضا، دهاقان، کاشان، نطنز، اردستان و گلپایگان مورد آنالیز پژوهشگران جهاد دانشگاهی قرار گرفته است. ژیان پور افزود: اواخر اسفند سال گذشته قرارداد این طرح بین جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارفرما و سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان به عنوان ناظر منعقد شد. وی پیرامون اهداف و خروجی های انجام این طرح، اظهار کرد: از آنجایی که هر ساله تسهیلاتی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اشتغال های روستایی اعطا می گردد یکی از اهداف ضمنی این طرح، این است که تسهیلات اعطایی هدفمند و به پروژه های معینی پرداخت گردد. مشاوران در این طرح، روستاها را مورد آنالیز قرار می دهند و در نهایت معین خواهند کرد که چه پروژه هایی شرایط بهتری برای سرمایه گذاری و اخذ تسهیلات را دارند. معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اظهار داشت: برای انجام این طرح و به دست آوردن اطلاعات مفید از روستا، مصاحبه هایی با نخبگان و خبرگان روستاها، بخشداران، دهیاران و روسای شورای روستا و اهالی روستا اجرا شده است. ژیان پور اظهار کرد: فعالیت های مطالعاتی طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی استان اصفهان توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مراحل پایانی خود را طی می نماید و به زودی گزارش های تدوین شده در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان قرار خواهد گرفت. معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، افزود: مطالعات این طرح با محوریت گروه مطالعات کالبدی و همکاریِ گروه مطالعات اجتماعی و فرهنگی و گروه مطالعات گردشگری که همگی از گروه های پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان هستند به انجام رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 166

به "طرح توسعه اقتصادی روستایی مراحل پایانی خود را طی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح توسعه اقتصادی روستایی مراحل پایانی خود را طی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید