فارغ التحصیلی 22 هزار نفر در مراکز علمی و کاربردی ایلام

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، اسفندیار محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه فعالیت این دانشگاه در ایران سال 70 آغاز شده اظهار کرد: رویکرد دانشگاه در سال جدید تمرکز بر فعالیت های پژوهشی است که با ایجاد مراکز رشد، اجرای پودمان های مهارتی و همکاری پژوهشی با دستگاه های اجرایی استان محقق خواهد شد.

فارغ التحصیلی 22 هزار نفر در مراکز علمی و کاربردی ایلام

وی تاکید کرد: یک هزار نفر از اساتید در رشته های مختلف با این دانشگاه در شهرستان های مختلف همکاری می کنند و این آموزش ها در 123 کد رشته ارائه می شود.

وی اضافه کرد: چهار هزار و 600 دانشجو در 13 مرکز این دانشگاه در استان تحصیل می کنند و تاکنون نیز 22 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

محمدی گفت: محور اصلی فعالیت دانشگاه علمی کاربردی کمک به ایجاد اشتغال و آموزش نیروهای کار برای ورود به بازار کار است.

وی، تعداد اساتید مشغول در مراکز استان ایلام را بیش از یک هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون 123 کد رشته در مراکز علمی کاربردی استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش مجموعه همکاران در آینده تعداد این رشته ها بیشتر شود.

محمدی تاکید کرد: ایجاد مراکز رشد و نوآوری در مراکز علمی کاربردی نقش مهمی در بهره گرفتن از ایده های نو و خلاق دانشجویان دارد.

وی اضافه کرد: تدوین اساسنامه مراکز و سطح بندی آنها از مهمترین فعالیت های در دست اقدام است که اجرای آنها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه خواهد داشت.

سه میلیون و 800 هزار نفر دانشجو در کشور مشغول فراگیری تحصیل هستند که حدود 500 هزار نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه جامع علمی کاربردی است که از نظر تعداد دانشجو در بین دانشگاه ها رتبه چهارم و در زمینه تعداد مراکز با 700 مرکز در کشور رتبه نخست را دارد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 83

به "فارغ التحصیلی 22 هزار نفر در مراکز علمی و کاربردی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارغ التحصیلی 22 هزار نفر در مراکز علمی و کاربردی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید