فرآیند جذب مدرس در دانشگاه دارای انضباط بیشتری گردیده است

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، مرتضی تشکری ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: 4 هزار مدرس در استان مشغول فعالیت هستند که 760 مدرس خبره بدون مدرک نیز در این بین وجود دارند.

فرآیند جذب مدرس در دانشگاه دارای انضباط بیشتری گردیده است

وی اضافه نمود: امسال در مقوله مدرسین دانشگاه دشوار گیری های بیشتری گردیده و انضباط بیشتری پیدا نموده است. مدارک تمامی مدرسین و کیفیت تحصیل آنها نیز آنالیز گردیده است. در این میان1600 مدرس نتوانستند نمره قبولی در آنالیز صلاحیت آموزشی کسب نمایند و با آنها قطع همکاری گردیده است.

وی اضافه نمود:جذب مدرس از طریق فراخوان عمومی صورت می گیرد و حداقل مدرک کارشناسی ارگشت برای ثبت درخواست احتیاج است و بعد از پذیرش مدارک و دعوت به مصاحبه افراد پذیرش باید دوره 24 ساعته تربیت مدرس را بگذرانند و امسال 1300 نفر درخواست داده اند که 538 نفر نهایی گردیده اند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد:دانشگاه علمی و کاربردی در ماموریت و اهداف با سایر دانشگاه های کشور تفاوت دارد و این تفاوت ناشی از ماده 3 اساسنامه دانشگاه است که در این راستا دانشگاه مکلف گردیده است با مشارکت دستگاه های اجرایی و فعالین اقتصادی آموزش های علمی و کابردی را ارائه کند.

وی اضافه نمود: مراکز آموزشی وابستگی به دانشگاه ندارند و وابسته به صنایع و سازمان ها هستند و وظایف ما تعیین کردن سر فصل دروس، آنالیز صلاحیت مدرسین ونظارت بر اجرای فرایند آموزشی است و 85 درصد شهریه به مراکز تعلق دارد و 15 درصد نیز به سازمان تعلق می گیرد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد:58 مرکز فعال علمی کاربردی در خراسان رضوی وجود دارد که 31 مرکز برای مهر97 پذیرش دانشجو دارند و مراکزی که پذیرش دانشجو ندارند به دلیل مصوبه شورای عالی اداری کشور است که مراکز دولتی از فعالیت در این حوزه منع گشتند و این مراکز باید یا به صورت خصوصی و یا عمومی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید نمود:رشته های دانشگاه در 4 گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی است و براساس احتیاج بازار کار رشته ها در دانشگاه شکل می گیرند که دوره های کشاورزی کمترین مشارکت نماینده را دارند که با برنامه ریزی در امسال امید داریم سهم این گروه در بین کد رشته ها افزایش یابد.

تشکری توضیح داد: هدف در دانشگاه علمی کاربردی پرورش تکنیسین و کاردان است و در مهر 97 برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پذیرش دانشجو داریم و شهریه ها نیز در بخش کشاورزی و صنعت 8 درصد و در بخش فرهنگ و مدیریت خدمات اجتماعی 5 درصد افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: 22 مردادماه آغاز ثبت نامه در مقطع کاردانی و 29 مرداد آغاز ثبت نامه مقطع کارشناسی است و در 306 رشته کد محل در 31 مرکز پذیرش انجام خواهد گشت.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: امسال جشنواره های کشوری علمی حرکت، جشنواره قران و عترت و ششمین کنفرانس ملی دانشجوی کارافرین به میزبانی مشهد برگزار خواهد گشت.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 5 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 94

به "فرآیند جذب مدرس در دانشگاه دارای انضباط بیشتری گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند جذب مدرس در دانشگاه دارای انضباط بیشتری گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید