محدودیت ارزی مهمترین مشکل دانشجویان ایرانی در هند

به گزارش بارازعلی، سید محمد رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات دانشجویان در کشور هند گفت: مهمترین مشکلی که دانشجویان ما در هند با توجه به شرایط به وجود آمده، با آن روبرو هستند، مشکلات ارزی است.

محدودیت ارزی مهمترین مشکل دانشجویان ایرانی در هند

وی ادامه داد: پس از آن دانشجویان با مشکلات مقرری و پرداخت شهریه مواجه هستند، دانشجویان ما در دانشگاه هایی بعضا به صورت خصوصی حضور دارند که هزینه بالایی دارد به ویژه دانشجویان علوم پزشکی که در رشته هایی مانند داروسازی تحصیل می کنند که برای انتقال پول‌شان با مشکل مواجه هستند.

رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند و شبه قاره افزود: یکی دیگر از مشکلات دانشجویان ندانستن زبان است، پیشنهاد دارم دانشجویان قبل از اینکه به هر کشوری اعزام شوند، زبان انگلیسی فراگرفته و آزمون های مربوط به آن را مانند آیلس، تافل و آزمون های زبان وزارت بهداشت طی کنند و از آن نمره داشته باشند، چرا که ندانستن زبان برای دانشجویان مشکلاتی را به وجود می آورد.

وی ادامه داد: ولی از نظر زندگی، دانشجویان بسیار خوب خود را با شرایط کشور هند تطبیق داده و مشکل خاصی ندارند هر مساله ای باشد با ما به عنوان رایزن علمی تماس می گیرند و ما سعی می کنیم با کنسولگری و سفارت تعامل داشته و مشکلات دانشجویان را حل کنیم.

خلیلی افزود: ما برای حل مشکلات ارزی پیشنهاد داده‌ایم اگر بشود، از طریق نمایندگی ها پول دانشجویان انتقال یافته و به حساب دانشجویان واریز شود البته این یک پیشنهاد است که اگر تایید شود مشکلات دانشجویان حل می شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 22 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 25

به "محدودیت ارزی مهمترین مشکل دانشجویان ایرانی در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت ارزی مهمترین مشکل دانشجویان ایرانی در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید