گیلان رتبه دوم کشور در تعداد پایگاه های خبری را دارد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، فیروز فاضلی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از 450 فعال رسانه های مکتوب و مجازی گیلان که در سالن مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد، اظهار کرد: طی یکماه گذشته برنامه ها و جشنواره های خوبی در حوزه رسانه استان برگزار شده است.

گیلان رتبه دوم کشور در تعداد پایگاه های خبری را دارد

وی با بیان اینکه به عنوان دبیر کارگروه مطبوعات کشور در حال جمع آوری مشکلات و سختی های حوزه رسانه کشور هستیم، افزود: مطمئنا صحبت های امروز فعالان رسانه گیلان جمع آوری و در این کارگروه مطرح می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برخی از آمارهای حوزه رسانه و مطبوعات، گفت: در استان گیلان 176 نشریه دارای مجوز، 9 روزنامه فعالیت دارند و دو هفته نامه و ماهنامه برای تبدیل شدن به روزنامه تقاضا داده اند که پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 293 مجوز در استان صادر شده که از این نظر در سطح کشور در جایگاه ششم کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: گیلان با 117 پایگاه خبری ثبت شده در سامانه در رتبه دوم کشور قرار دارد.

فاضلی همچنین در ادامه با تأکید بر لزوم عضویت اصحاب رسانه در خانه مطبوعات استان، تصریح کرد: خانه مطبوعات هویت صنفی حوزه مطبوعات و رسانه است و می تواند در زمینه حل مشکلات این حوزه اقدام کند باید خبرنگاران در آن عضو شوند.

وی به مشکلات عکاسان خبری نیز اشاره کرد و یادآورشد: برای این عزیزان نیز کمیته ای در خانه مطبوعات در حال شکل گیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به تعداد زیاد صدور مجوز نیز اشاره و اظهارکرد: باور داریم که کیفیت از دل کمیت ها بیرون می آید.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 65

به "گیلان رتبه دوم کشور در تعداد پایگاه های خبری را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان رتبه دوم کشور در تعداد پایگاه های خبری را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید