آشنایی با تعدادی از راههای خوشگذرانی در پنانگ

به گزارش بارازعلی، وقتی صحبت از پنانگ می شود، در ذهن بیشتر افراد تصاویری از غذاهای خیابانی و بناهای تاریخی تداعی می گردند. روراست باشم، اگر قرار بود هشت سال از زندگیم را در این جزیره بخاطر وجود غذاهای فوق العاده و فروشگاه های رویایی سپری کنم، بدون شک یا کاملا نابینا یا دچار اضافه وزن جدی می شدم، چرا که جزیره پنانگ بدون این بناهای رو به نابودی و غذاهای خوش طعم نیز جزیره ای بسیار منحصر بفرد است. با ما در مقاله راههای خوشگذرانی در پنانگ همراه شوید تا شما را با تفریح در پنانگ و دیدنی هایش آشنا کنیم.

آشنایی با تعدادی از راههای خوشگذرانی در پنانگ

فهرست مطالب

صحنه هنر التقاطی پنانگنبرد باستانی مبارزه با چوبموسیقی زیرزمینیتئاتر عروسکی پوتهی گلاوارواح گرسنهبالیک پولائوتپه پنانگ و کوچکترین پارک ملی مالزیصنعتگران چند قومیتیجشنواره تایپوسام

صحنه هنر التقاطی پنانگ

صحنه نمایش محلی که یکی از راههای خوشگذرانی در پنانگ بوده، در خارج از ایستگاه اتوبوس هین واقع شده است؛ فضایی که قبلا پارکینگ بوده و اکنون به یک رستوران و فضای هنری شیک و مدرن تبدیل شده است. طبق صحبت مدیر نگارخانه هین، وانیدا رزالی در جزیره این موضوع اهمیتی ندارد که از کجا آمده اید و چه مدت اقامت خواهید داشت. اینجا هنرمندان داخلی و بین المللی با یکدیگر بطور مداوم همکاری کرده و مطمئنا جزیره می تواند با داشتن ترکیبی از هنرهای قدیم و جدید، افرادی با روحیه های خلاق را از سرتاسر جهان به خود جذب کند.

آلوین نئوی موزیسین، هنرمند فعال در هنرهای تجسمی و مدیر کافه Narrow Marrow می گوید: بستر هنری پنانگ دارای شاخه و گروه های مختلفی است که هر فرد می تواند به آنها وارد شود. این جزیره با انرژی مثبت خود مردم را به بلند شدن و انجام کارهای مختلف تشویق می کند. تروار هنسون فردی است که در سال 2015 نگارخانه هنری Run Amon را افتتاح کرد و پیش از آن، به مدت 14 سال در لندن زندگی کرده بود. به عقیده او، هنرهای خیابانی هنر محلی را برای عموم مردم به نمایش می گذارند و برخلاف لندن، این جزیره مکانهای زیادی را برای ملاقات و معاشرت با هنرمندانی دارد که همیشه برای یک گفت و گو آماده هستند.

نبرد باستانی مبارزه با چوب

از سال 1936 تا به امروز، جزیره یک هنر رزمی سنتی قوم دراویدی هندی به نام سیلام بام نیلای کلاکی را حفظ کرده است. استاد بزرگ، دکتر آنبانانتان در سال 1962 شروع به مطالعه این سبک زیر نظر آسان ماریاپاکایام مادورایی کرد و در حال حاضر نیز هنر رزمی را تدریس می کند. یکی از اعضای ارشد گروه به نام ساراوانان راماسامی می گوید: ما همچنان برنامه 5000 ساله سیلامبام را حفظ کرده و از میراث فرهنگی تامیل محافظت می کنیم. بهترین بخش تفریح در پنانگ این است که هر فردی می تواند در طبقه بالای بالای راکیات تون ساردون سیلامبام را به صورت رایگان بیاموزد. به عقیده یکی از مریدان به نام آراویندان کمالاناتان مهم نیست که شاگردها اهل کجا باشند، چرا که اگر پیروز به رسیدن به اینجا شوند، به این معنی است که آنها نیز در جستجوی حقیقت هستند.

موسیقی زیرزمینی

ساوندمیکر یکی از بهترین کلوب های زیرزمینی آسیا و یکی از راههای خوشگذرانی در پنانگ بوده که سبک موسیقی پانک راک، متال و آلترنتیو در آنجا رونق دارد. این کلوب در طبقه اول ساختمانی روبروی اسکله ولد چینی ها واقع شده و گزینه های بسکمک برای هر فرد را ارائه می کند. وایری کول یو، مدیر ارشد ساوندمیکر می گوید: شما در اینجا با بندهای موسیقی ضعیفی که در دیگر بخشهای مالزی می بینید و فقط آهنگهای دیگران را کاور می کنند، روبرو نخواهید شد.

تئاتر عروسکی پوتهی گلاو

یکی از سنت های در حال نابودی جزیره، تئاتر عروسک های دستکشی هوکین بوده که در حال حاضر، تنها توسط چهار گروه نمایشی زنده نگاه داشته شده و آنها با اجرای نمایش های عروسکی در معابد و مراسم های مذهبی امرار معاش می کنند. به نقل از پروفسور تان سوئی بنگ، انجمن های فرهنگی چین به این هنر بها نداده و آن را ترویج نمی کند. براساس مقاله تفریح در پنانگ باید بدانید که آنان ترجیح می دهند تا از ارکسترهای چینی و پایکوبی های شیر و اژدها بعنوان نماد هویت خود استفاده کنند. او برای کمک به احیای مجدد این هنر نمایشی سنتی یک گروه پوتهی را تحت نظر استودیوی هنری اومباک-اومباک تأسیس کرد. این عروسک گردان های جوان از گروه معروف بنگ گیوک هونگ یاد گرفته و نمایش های سه ساعته پوتهی را به نسخه های کوتاهتر قابل اجرا تبدیل کردند.

ارواح گرسنه

بین آگوست تا سپتامبر پادشاه جهنم یعنی تای سو یاه دروازه های جهانی مردگان را باز کرده و آنها را روی زمین آزاد می کند. آنها بدنبال سرگرمی های معمولی دنیوی و غذاهای دلچسبی هستند. گوشه و کنار کوچه و خیابان های پنانگ مملو از مکانهای مقدس چار طاقی بوده که هر کدام با یک مجسمه کاغذی آراسته شده اند. این مکانها همان جایی هستند که ارواح سرگردان می آیند تا با غذاهای دلچسب از خود پذیرایی کنند. نمایش های آوازخوانی که یکی از راههای خوشگذرانی در پنانگ بوده، توسط بازیگران چینی چاق و کمی آراسته اجرا شده و جایگزین مدرنی برای اپرای چینی محسوب می شوند.

بالیک پولائو

جنوب یک منطقه گرمسیری لذت بخش برای خوشگذرانی در پنانگ بوده که گردشگران می توانند در آنجا از مزرعه های میوه دوریان و دهکده های چینی با خانه های چوبی بازدید کرده و حتی از سواحل بسیار خوب و مناسب استفاده کنند. یکی از مکانهای دیدنی برای تفریح در پنانگ، قی هاپ (Ghee Hup) است. در اینجا جوز هندی تولید می شود که یکی از اسرارآمیزترین ادویه های بومی مولوکاس بوده و از قرنها پیش در جزیره کاشت و برداشت می شود. خود شهر بالیک پولائو نیز یک خیابان یکطرفه بسیار دلنشین بوده که در آن ردیفی از مغازه ها، یک برج ساعت جذاب و نوع جدیدی از هنر گرافیتی و نقاشی دیواری خیابانی وجود دارند.

تپه پنانگ و کوچکترین پارک ملی مالزی

مرتفع ترین مکان برای تفریح در پنانگ تنها 10 دقیقه از خیابان چولیا فاصله داشته و دارای مسیرهای پیاده روی سرسبزی است که به باغهای گیاهشناسی ختم می شوند. آلن تان، مدیر پارک جدید زیست محیطی The Habitat که برای نگهداری و قدردانی از این اکوسیستم 130 میلیون ساله تأسیس شد، می گوید: ما در اینجا برخی از نادرترین پستانداران پرنده آسیای جنوب شرقی را داریم که شامل لمور پرنده و سنجاب های غول پیکر قرمز و سیاه رنگ می شوند.

صنعتگران چند قومیتی

غذا تنها میراث واقعی جزیره نیست؛ فرهنگ صنعتگران خیابانی و صنعت صد ساله صنایع دستی آنهاست که متأسفانه در نتیجه اصالت سازی و اعیان شدن بوتیک ها در حال نابودی هستند. هنوز چند مغازه قدیمی وجود دارند که در آنجا صنعتگران چند قومی کالاهای سنتی دست ساز خود از جمله عرقچین مسلمان، تابلو اعلان های چینی، لنگرهای فلزی، مبلمان چوبی و ماکت های کاغذی را به فروش می رسانند.

جشنواره تایپوسام

افراد کمی می دانند که پنانگ یکی از مخوف ترین و مهیج ترین جشنواره های آسیا یعنی تایپوسام را برگزار می کند. این مراسم طی ماههای ژانویه و فوریه برگزار شده و جمعیتی دیوانه و وحشی به طول هشت کیلومتر خاطره نبرد بین لرد موروگان و سوراپادام شیطان را زنده نگاه می دارند. طرفدارهای جانسپار با پذیرفتن وظایف جسمانی سنگین به نام کاوادیس، آرزوهای برآورده شده خود را جبران می کنند. این فعالیت ها از نگاه داشتن یک سبوی پر از شیر روی سر گرفته تا بر دوش حمل کردن سایبان های سنگین ساخته شده از ترکه های چوبی هستند. در بدترین حالت، طرفداران گونه ها و زبان خود را با سیخ سوراخ کرده تا در طول راهپیمایی صحبت نکنند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1732

به "آشنایی با تعدادی از راههای خوشگذرانی در پنانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از راههای خوشگذرانی در پنانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید