حمایت کافه بازار از مسابقات برنامه نویسی دانشگاهی با برگزاری رویداد FCPC

به گزارش بارازعلی، کافه بازار با برگزاری رویداد FCPC در دانشگاه فردوسی مشهد از مسابقات برنامه نویسی دانشگاهی حمایت می نماید.

حمایت کافه بازار از مسابقات برنامه نویسی دانشگاهی با برگزاری رویداد FCPC

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

اخبار شرکت ها/کافه بازار در جهت انتقال تجربه فنی و علمی برگزاری رقابت های برنامه نویسی ACM و ارتقای رشد علمی و مهارتی دانشجویان و دانش آموزان، مسابقات برنامه نویسی FCPC را در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می نماید.

شرکت نمایندگان در مسابقات برنامه نویسی FCPC آمادگی پیدا می نمایند تا در رویداد برنامه نویسی ICPC غرب آسیا حضور یابند.

کافه بازار سال جاری نیز مثل چهار سال گذشته حامی رویداد ACM-ICPC خواهد بود.

رویداد FCPC در روزهای پنج شنبه 21 و آدینه 22 آذر ماه برگزار می گردد. سوالات علمی این رقابت برنامه نویسی را شماری از برنامه نویسان مجموعه کافه بازار که در مسابقات ACM-ICPC مقام آورده اند، طراحی می نمایند. در این رقابت برنامه نویسی 180 تیم از سراسر ایران ثبت نام نموده اند که پس از برگزاری مسابقه مقدماتی، 50 تیم به رقابت می پردازند. (18 تیم از مشهد و 32 تیم از شهرهای دیگر. گفتنی است که 19 تیم برتر دبیرستانی نیز در این رقابت ها شرکت می نمایند.)

وحید معصومی، معاون مهندسی کافه بازار، در خصوص دلیل برگزاری رویداد FCPC در دانشگاه فردوسی مشهد می گوید: اهمیت رویدادهای علمی در شکل گیری هسته های دانش محور بسیار بالا است. این هسته ها می توانند در فضای صنعت فناوری و اطلاعات تحول ایجاد نمایند. گروه اولیه شکل دهنده کافه بازار نیز دانشجویانی بودند که در چنین رویدادهای علمی ای در کنار هم قرار گرفتند. حالا کافه بازار به منظور افزایش توان علمی دانشجویان و انتقال تجربه برگزاری رویداد ACM به برگزاری رقابت برنامه نویسی در شهر مشهد می پردازد.

کافه بازار به تازگی با افتتاح دفتر خود در مشهد فرصت جذب نیروهای نخبه در خارج از تهران را فراهم نموده است و در برگزاری رویداد FCPC از همکاری استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نیز بهره برده است.

به گفته معاون مهندسی کافه بازار، برگزاری رویداد FCPC اولین گام بعد از افتتاح دفتر مشهد کافه بازار برای ارتقای علمی و حضور تیم های فنی کافه بازار در این شهر است.

وحید معصومی در این مورد می گوید: استان خراسان رضوی با داشتن 1680 تیم توسعه دهنده برنامه و بازی موبایلی و سهم 11.8 درصد از کل درآمد دیجیتالی کشور، پس از استان تهران نقش مهمی در صنعت فناوری و اطلاعات دارد. آغاز به کار دفتر کافه بازار درشهر مشهد نیز توجه به ظرفیت های علمی موجود در استان خراسان رضوی است.

به گفته او برگزاری رقابت علمی FCPC در دانشگاه مشهد با قصد بردن چالش های علمی و کسب و کاری به بدنه دانشگاهی صورت گرفته و انتظار داریم با اینکار بستر بزرگتری از توان علمی برای حل مسائل به وجود بیاوریم و سبب رشد اهالی صنعت شویم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 818

به "حمایت کافه بازار از مسابقات برنامه نویسی دانشگاهی با برگزاری رویداد FCPC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت کافه بازار از مسابقات برنامه نویسی دانشگاهی با برگزاری رویداد FCPC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید