دکوراسیون خانه ایرانی

به گزارش بارازعلی، در ایران بیشتر افراد دوست دارند دکوراسیون خانه خود را طوری درست نمایند که بیشتر جلب توجه کند و در زیبایی زبانزد عام و خاص باشد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران المان های موثر در هرچه زیباتر دیده شدن یک خانه ایرانی را با شما مطرح می کنیم.

دکوراسیون خانه ایرانی

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

همانطور که همه ما می دانیم، دکوراسیون خانه ایرانی بیشتر به سبک کلاسیک و سنتی گرایش دارد و در عین سادگی و زیبایی جلوه ای با شکوه از خودش به نمایش می گذارد. بیشتر افراد که به فکر افزایش زیبایی دکوراسیون خانه خود هستند از همان سبک های سنتی یا کلاسیک استفاده می نمایند. در ادامه این مطلب از خبرنگاران بخش های مهم در این سبک ها را با شما مطرح می کنیم.

فرش ایرانی

فرش ها در زیبا دیده شدن هر چه تمام تر خانه نقش مهم و کلیدی را بازی می نمایند. پس در انتخاب یک فرش مناسب و زیبا باید بیشتر دقت کرد. فرش انواع و اقسام زیادی دارد؛ از جمله: قالی، فرش دست باف، فرش ماشینی، فرش شهری، فرش روستایی

فرش دست باف

یکی از مهم ترین صنایع دستی ایران فرش دست باف است که در زیبایی و دیده شدن دکوراسیون خانه های ایرانی، بسیار تاثیرگذار است. فرش دست باف انواع بسیار مختلفی دارد.

ویژگی های فرش دست باف:

  • دارای تار و پود
  • دارای پرز
  • پرزها دور تارها گره می خورند.

فرش ماشینی

این فرش ها بعد از مراحل اولیه فراوری (تهیه نخ، رنگ، نقشه) بوسیله ماشین شکل می گیرند. در خانه های ایرانی می توان نمونه های فراوان استفاده از فرش را در فضاهای مختلف خانه مشاهده کرد؛ البته ممکن است طرح و رنگ این فرش ها با فرش ها و قالی های اصیل فرق داشته باشد. خبرنگاران به شما توصیه می نماید هنگام انتخاب این فرش ها حتما طرح و رنگ آن ها و هماهنگی آن با رنگ فرش و مبلمان را با دقت در نظر بگیرید.

مبلمان سنتی و کلاسیک

استفاده از مبلمان کار شده و منبت کاری با رنگ های کرم، قهوه ای و تیره و همچنین استفاده از لوازم دکوری لوکس، مبلمان استیل و رنگ طلایی از بارزترین خصوصیات سبک کلاسیک در دکوراسیون منزل است.

نورپردازی

ترکیب وسایلی مانند مبلمان سلطنتی و کلاسیک در کنار انواع فرش زیبا می تواند همان دکوراسیون خانه ایرانی ناب و بی نظیری باشد که هر طراح خلاق و ایده پردازی در ذهن خود دارد. در کنار این دکوراسیون زیبا، نورپردازی مناسب و به دور از زیاده روی را هم باید در نظر گرفت. این موضوع دارای اهمیت بسیاری است و اگر به درستی صورت نگیرد، می تواند تمامی زحمات شما در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل را تا حد زیادی از بین ببرد؛ دقت در نورپردازی صحیح و مناسب، می تواند زیبایی دکوراسیون منزل ایرانی شما را تکمیل کند.

پرده کلاسیک

این مدل پرده ها به صورت والان دار یا کتیبه دار دوخته می شوند که دارای طرحی لوکس و لاکچری هستند. برای دوخت پرده های کلاسیک اغلب از پارچه های طرح دار استفاده می گردد. در هنگام نصب پرده برای سالن پذیرایی بهتر است زیر پرده از آستری بهره ببرید که جلوی دید و ورود نور به سالن پذیرایی گرفته گردد.

بوفه دکوری

بسیاری از افراد در دکوراسیون کلاسیک منزل خود از بوفه های بزرگ و کوچک برای جمع آوری وسایل دکوری و تزیینی در فضای پذیرایی کنار مبلمان خود استفاده می نمایند. استفاده از وسایل آنتیک و قدیمی مثل گرامافون و آباژورهای کلاسیک نیز جلوه نوستالژیک و زیبایی به فضا می بخشد.

در این مطلب بطور مختصر عوامل موثر در دکوراسیون شیک و کلاسیک منزل ایرانی را توضیح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر دکوراسیون منزل کوچک ایرانی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 928

به "دکوراسیون خانه ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون خانه ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید